استفاده از کود‌های زیستی روشی تقریبا نوین برای کاهش عوارض استفاده از کود‌ در محصولات کشاورزی است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که فعالان محیط‌زیستی، اما و اگر‌های زیست‌محیطی را به مصرف کود‌هایی با منشا شیمیایی وارد کرده‌اند. تردید‌هایی که می‌گوید استفاده بی‌رویه از این نوع کود‌ها زمین را نابود می‌کند و سلامتی جانداران را به خطر می‌اندازد. همین موضوع هم به دغدغه فناوران تبدیل شد تا روشی بیابند که این مخاطرات را کاهش دهد.

تولید کود‌هایی با منشا زیستی روشی بود که دانشمندان دنیا بر روی آن اشتراک نظر داشتند. کود‌هایی که نه تنها به محیط‌زیست لطمه‌ای وارد نمی‌کند بلکه دوستدار زمین و جانداران هم هست.


بیشتربخوانید


ایران هم کشوری با هکتار‌ها زمین کشاورزی و باغ‌های میوه است که برای بهینه‌سازی این تولیدات کاربردی و راهبردی صنعت غذای کشور به استفاده از این کود‌های زیستی نیازمند است. ورود این کود‌های زیستی هزینه زیادی برای کشور به همراه دارد. این موضوع متخصصان کشور را به تولید این کود‌ها ترغیب کرد.

در این میان، ورود فناوری و خلاقیت‌ها به حوزه کود‌های زیستی می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش تولید آن‌ها داشته باشد. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با دعوت فناوران و نوآوران به این حوزه، تحولی خلاق در آن ایجاد کند.

دانش‌بنیان‌ها، فناوران، دانشجویان و علاقه‌مندان فعال حوزه کود‌های زیستی و زیست مهارگر‌ها دعوت شده‌اند تا از فرصت ارائه طرح‌های نوآورانه خود استفاده کنند. این افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی biodc.isti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار