مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از تکمیل کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با قدردانی از نوبخت ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص اعتبار  برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، گفت: این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر۲۱۰ میلیارد ریال به ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

او با بیان اینکه برای تکمیل این طرح  بزرگ فرهنگی شمال کشور به ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است ، از تلاش مجریان برای تکمیل کتابخانه مرکزی در راستای تحقق وعده مسئولان به مردم خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به امکانات متعدد این کتابخانه برای استفاده عموم مردم ، گفت: با پیگیری‌های مسئولان، نمایندگان و دست اندرکاران کتابخانه مرکزی رشت این طرح تکمیل و به عنوان هدیه فرهنگی ارزشمندی به مردم استان ویژه شهر رشت تقدیم شود.

کرمی افزود: گیلان  ۱۰۰ کتابخانه عمومی دارد که این کتابخانه‌ها شامل ۸۲ کتابخانه نهادی (۶۱ شهری و ۲۱ روستایی)، ۱۶ کتابخانه مشارکتی (۱۴ شهری و دو روستایی) و یک کتابخانه مستقل است.

 او تصریح کرد: کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در ۶ طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳مترمربع و دارای بخش‌های مختلفی، چون سالن آمفی تاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه، مرمت و آماده سازی کتاب است که عملیات ساخت آن از سال ۸۳ آغاز شده و تاکنون در حال احداث و تکمیل است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.