زنگ بازگشایی مدارس در استان هرمزگان به صورت نمادین در دبیرستان باقرالعلوم بندرعباس نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید(۱۴۰۰-۱۳۹۹) صبح امروز در مدارس استان هرمزگان نیز نواخته شد و بیش از ۴۲۰ هزار دانش آموز روانه کلاس‌های درس شدند.

زنگ بازگشایی مدارس در استان هرمزگان به صورت نمادین و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دبیرستان باقرالعلوم بندرعباس با حضور مسئولان استانی و تعدادی از دانش آموزان نواخته شد.


بیشتر بخوانید


در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد و از خانواده شهید لیلا بهمن زاده سومین شهید مدافع سلامت استان هرمزگان تجلیل شد.

موسی دادی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در هرمزگان گفت: دانش آموزان امسال به صورت حضوری، مجازی و تلویزیونی آموزش می‌بینند.

دادی زاده افزود: همه دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در مدارس استان هرمزگان اجرا شده و برای جلوگیری از ازدحام دانش آموزان، کلاس‌ها به صورت گروه بندی و در مدت ۳۵ دقیقه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و دوگانگی‌های ایجاد شده بین سلامت جامعه و ادامه روند آموزش گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، محیطی ایمن برای تحصیل دانش آموزان در مدارس فراهم شود تا نگرانی خانواد‌ه ها کاهش یابد.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز گفت: برخی آموزش‌های درسی را می‌توان از طریق فضای مجازی پیگیری کرد، اما یادگیری موضوعات پرورشی و فرهنگی تنها با حضور دانش آموزان در مدرسه امکان پذیر خواهد بود.

همتی افزود: نگرانی‌های والدین در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری را درک می‌کنیم و در صورت تغییر شرایط کرونایی تصمیم‌های جدید اعمال می‌شود.

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: کارشناسان بهداشتی به طور مستمر بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس استان نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.