معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت دانش آموزان برای فرهنگ سازی در مسیر ارتقای سلامت جامعه استفاده و آنان را همیاران و سفیران سلامت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با آیین افتتاح دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی در کرمان گفت: باعث افتخار است که در حلقه مردمان بزرگ دیار کریمان که مزین به نگین  سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی است، حضور دارم.

او افزود: افتخار ما و خانواده آموزش و پرورش این است که در هفته گذشته با بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی)  و قدردانی ایشان از تلاش‌های ارزشمند همکاران فرهنگی،  سال تحصیلی جدید را با انرژی مضاعف شروع کردیم.

حکیم زاده بیان داشت: برای ما فرهنگیان جای بسی افتخار است اقداماتی که بر حسب وظیفه انجام دادیم، مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) قرار گرفته و قطعا با این انرژی و توان مضاعف، تمام سعی خود را داریم که همه کمبود‌های پارسال را جبران کنیم.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده  به همت فرهنگیان در سراسر کشور، افزود: آموزش و پرورش در اسفندماه  پارسال با یک بحران مواجه شد که البته فقط شامل کشور ما نبود؛ بلکه در سراسر جهان، میلیارد‌ها کودک و نوجوان یکباره با تعطیلی مدارس مواجه شدند و خوشبختانه آموزش و پرورش کشور ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، واکنش مناسب را نسبت به این بحران نشان داد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  بیان داشت: از آن جایی که به فرموده مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، عدالت آموزشی و سند تحول بنیادین مورد توجه آموزش و پرورش است، یکی از برنامه‌های اصلی خود را ارائه آموزش دانش آموزان قرار دادیم که امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی را نداشتند و بیم آن می‌رفت این کودکان در معرض محرومیت آموزشی قرار بگیرند.

او عنوان کرد: امسال هم یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که بستر‌های متنوع و متعدد را برای آموزش فراهم کنیم؛ اما نکته دیگر ضرورت بازگشایی مدارس است که شاید برای عده‌ای ابهام داشته باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه موضوع کرونا قابل پیش بینی نیست و پدیده‌ای نیست که بدانیم چه زمان پایان می‌یابد، گفت: نکته دیگری که بسیار مهم است آسیب‌های روحی و روانی است که در اثر مدت طولانی دور نگه داشتن بچه‌ها از فضای مدرسه ایجاد می‌کند که کم تر از آسیب‌هایی نیست که کرونا ممکن است داشته باشد.

او افزود: گزارش‌های جمعی به این نکته اشاره کردند و بر همین اساس، مدارس کشور‌های مختلف بازگشایی شده و عجیب است که انگلیس یکی از کشور‌هایی است که اولین بازگشایی مدارس را داشت در حالیکه رسانه خبری او ۱۰ روز تمام بر ضد بازگشایی مدارس در ایران و نگرانی خانواده‌ها جوسازی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه امن‌ترین مکانی است که دانش آموزان می‌توانند حضور پیدا کنند، بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت عظیم دانش آموزان به خصوص در پیش دبستانی و ابتدایی برای فرهنگ سازی در مسیر ارتقای سلامت جامعه استفاده کنیم و همان طور که در موضوع همیار پلیس مشاهده کردید، دانش آموزان بودند که به پدران و مادران رفتار‌های صحیح راهنمایی و رانندگی را نشان می‌دادند و امیدواریم کودکان در عین اینکه خود رفتار‌های مراقبتی را یاد می‌گیرند، سفیران و همیاران سلامت در خانواده‌ها شوند.

او عنوان کرد: مدارس ما تمام تلاش خود را دارند تا سلامت دانش آموزان در اولویت قرار بگیرد؛ اما اجازه نمی‌دهیم که بحران‌ها و به خصوص کرونا ما را متوقف کند و با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی و تقسیم بندی دانش آموزان شرایط را فراهم می‌کنیم تا به همان اندازه که نیاز است دانش آموزان در فضای مدرسه حضور داشته باشند.

حکیم زاده بیان داشت: نسخه جدید شبکه شاد امکانات بسیار متعدد و متنوع دارد و ما را به طور کلی از نرم افزار‌های خارجی که امن هم نیستند، بی نیاز می‌کند و در کنار آن مدرسه تلویزیونی هم شروع به کار کرده و امیدواریم که سال تحصیلی خوبی داشته باشیم.

او گفت: از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم به الزام آموزش و پرورش اعتماد کنند و همان طور که پارسال همراه ما بودند، همراه ما باشند و مطمئن هستیم با همکاری خانواده‌ها همه ما، فرصت‌های خوبی برای دانش آموزان که سرمایه‌های اصلی این سرزمین هستند، فراهم می  کنیم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
کرمان در وضعیت قرمز هست ظرفیت بیمارستان های استان پر است حتما بیماران کرونایی رو باید درب بیمارستان بستری کنن یا روزی ده برابر کشته بده. تا مدارس رو تعطیل کنید نزارید کار ب جایی بکشه ک دیگه نشه جمعش کرد
آخرین اخبار