ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که شورای اروپا طی نشست جاری، اعمال تحریم علیه ترکیه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با افزایش تنش‌ها بین ترکیه و اتحادیه اروپا در رابطه با موضوعات مختلفی همچون عملیات اکتشاف و حفاری منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه از سوی آنکارا و همچنین دخالت نظامی ترکیه در لیبی، وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی در روز یکشنبه اعلام کرد که شورای اروپا در نشست آتی خود موضوع تحریم علیه ترکیه را بررسی خواهد کرد.

ژان ایو لودریان گفت: «طی نشست شورای اروپا در پایان ماه جاری، پرونده ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این پرونده با مشارکت وزیران خارجه در برلین آماده شده و در آن ابزار‌های واکنشی که ممکن است در قبال ترکیه از آن استفاده شود، بررسی شده است».

پیش از این نیز مقامات یونانی در دیدار با سران اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه آنکارا به دلیل نقض حدود دریایی در شرق دریای مدیترانه شدند. در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که در برابر قلدری سایر کشور‌ها در شرق دریای مدیترانه تسلیم نخواهد شد.

آنکارا همچنین به یونان هشدار داده است که در صورت هرگونه اقدام نظامی پاسخ سختی را از خود نشان خواهد داد. آتن مدعی است نقطه‌ای که در آن ترکیه مشغول عملیات حفاری و اکتشاف منابع انرژی است در محدوده اقتصادی این کشور قرار دارد.

پیش از این و در خصوص درگیری‌ در لیبی، فرانسه هشدار داد که در صورت عدم تغییر الگوی رفتاری ترکیه در خصوص مداخله نظامی در لیبی، اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی را علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار