مدیرکل شیلات لرستان گفت: مجتمع ۶ هزار تنی پرورش ماهی سپیددشت آماده واگذاری به بخش خصوصی و متقاضیان سرمایه‌گذاری این حوزه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،کیارش بیرانوند افزود: به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت چشمه‌ها و رودخانه‌ها، لرستان را در کشور هم رده یک استان ساحلی می‌دانند و به همین دلیل پرورش آبزیان در این منطقه موفق است.

او تصریح کرد: یک مجموعه کامل از تولید ماهی، بچه ماهی، خوراک، عمل آوری و چرخه کامل تولید در لرستان ایجاد شده و علاوه بر این میزان تولید ماهی خاویاری در این استان به ۶۰۰ تن رسیده است.

او اظهار داشت: زمینه افزایش تولید آبزیان در لرستان از۳۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن مهیا است و برنامه لازم برای تحقق این مهم را داریم.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه چندین طرح خوب آبزی پروری در کوهدشت دنبال می‌شود ادامه داد: ما سربازان جبهه اقتصادی نظام هستیم و با تمام توان تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های استان را در حوزه آبزی پروری شکوفا کنیم.

بیرانوند افزود: رتبه نخست تولید و تکثیر بچه ماهی کشور مربوط به لرستان است و در حوزه پرورش ماهی در قفس نیز بسیار موفق عمل کرده ایم.

طی سال‌های اخیر سرانه مصرف ماهی در لرستان از چهار به هفت کیلوگرم رسیده در حالیکه میانگین این شاخص در کشور حدود ۱۲ کیلوگرم است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.