مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان کرد؛

ساماندهی وانت‌بار‌های میوه‌فروش در روز بازارهای قم

شفیعی گفت:پاکسازی شهر قم از حضور وانت بارها با هماهنگی قضایی، انتظامی و فرمانداری در روزبازار‌ها دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،احمدرضا شفیعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش سد معبر در سطح شهر قم گفت: در سال‌های گذشته وضعیت شهر در زمینه‌های مختلف تخلفات شهری آزاردهنده بود و مشکلات ترافیکی و امنیتی و اجتماعی را در رابطه با سدمعبر شاهد بودیم و نقاط حساس شهر مملو از خودرو‌های میوه‌فروشی و مسیر‌های دسترسی شهر مسدود شده بود که نازیبایی و آلودگی محیطی و صوتی ایجاد می‌کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان کرد: با تعامل و همراهی مقام قضائی و نیروی انتظامی توانستیم این افراد را از شهر قم خارج کنیم و ساماندهی در مورد افرادی که استحقاق کمک دارند و در معیشت اقتصادی دچار مشکل بوده را در دستور کار قراردادیم که در کاهش بار ترافیکی و ناهنجاری‌ها نقش مهمی داشت.

شفیعی با بیان اینکه حتی برخی از نقاط شهر سرقفلی افرادی شده بود که از شهر‌های دیگر به قم آمده بودند، ابراز کرد: از بین ۳۵۰۰ دستگاه خودرویی، ۷۰ درصد از شهر‌های اطراف بودند که سبب بی‌نظمی و ناهماهنگی و ترافیک می‌شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ساماندهی مشاغل مزاحم را مدنظر قرار داد و افزود: قانون‌گذار فرآیند قانون ۲۰ در انتقال شغل‌هایی که به آن‌ها مزاحم می‌گویند را بر عهده شهرداری گذاشته که در جهت شناسایی و اخطار و فرصتی ده‌روزه اقدام می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها در کمیسیونی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم‌گیری می‌شود.

شفیعی یادآورشد:در تمام مناطق بلوک‌بندی شده و مسئول منطقه داریم و ناظرین عالی ستاد بر روند اجرای قانون نظارت دارند که نخستین اقدام در کمیسیون بند ۲۰ شکایت یا گزارش مردمی از طریق ۱۳۷ است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ارتقای آگاهی در میان شهروندان از طریق آموزش شهروندی و چهره به چهره و تبلیغات در سطح شهر انجام می‌شود،عنوان کرد: همراهی مردم در رفع تخلفات شهری، نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

او ادامه داد: وانت‌بار‌ها در فروش کالا و اقلام سبب بار ترافیکی هستند که با اخطار در مرحله نخست و اعمال قانون در مراحل بعدی، ساماندهی اتفاق می‌افتد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری عنوان کرد: پاکسازی شهر از حضور وانتی‌هایی که در سطح بوده یکی از وظایف مهم است که با هماهنگی قضائی، انتظامی و فرمانداری در روزبازار‌ها ساماندهی می‌شوند، دراین‌باره ساماندهی میدان نبوت یکی از اقدامات مهم به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار