مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ شهریور ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری مجازی با وعده ازدواج

سرهنگ"غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۸ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی تلگرام با زنی آشنا شده که باترفند ازدواج از من درخواست قرض کرد و من هم مبلغ ۸ میلیون ریال به حسابش واریز کردم که بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمی‌دهد و از من سوء استفاده کرده است.

سرهنگ براتی در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش‌های تخصصی این متهمه شناسایی و دستگیر شد.

او تصریح کرد: متهمه در بازجویی‌های بعمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند.
 

توقیف یک تن و ۷۰۰ کیلو گوشت خارجی فاقد مجوز در خمینی شهر

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون یخچال دار مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو یک تُن و ۷۰۰ کیلو گوشت منجمد خارجی فاقد مجوز و مدارک قانونی را کشف کردند.
کلاهبرداری مجازی با وعده ازدواج / توقیف یک تن و ۷۰۰ کیلو گوشت خارجی فاقد مجوز در خمینی شهر


فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کردند گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل و گوشت‌های مکشوفه نیز به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ براتی گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد سوجو و فرصت طلب با سؤاستفاده از وضعیت جامعه و نوسانات قیمت‌ها اقدام به فروش کالا‌های مورد نیاز مردم با قیمت‌های غیر مصوب کرده و باعث ایجاد اخلال در زندگی مردم می‌شوند که پلیس این گونه اقدامات را هوشمندانه رصد کرده و قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند.
 

پلمب کارگاه تولید ماسک غیر بهداشتی در نجف آباد

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از تولید ماسک غیر بهداشتی در کارگاهی حوالی شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت گارگاه مذکور را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این عملیات ۲۵ هزار عدد ماسک که به صورت غیر بهداشتی تهیه شده بودند کشف و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به ماسک و لوازم بهداشتی، برخی از افراد سود جو به دنبال تولید غیر بهداشتی و توزیع خارج از شبکه این لوازم هستند که پلیس قاطعانه با آنان برخود می‌کند.

 

اعتراف به ۳۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در "آران و بیدگل

سرهنگ" حسین تُرکیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان آران و بیدگل، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد همگی این سرقت‌ها توسط یک فرد موتورسوار انجام شده و وی پس از شناسایی سوژه‌ی خود با استفاده از غفلت مال باختگان در زمان مناسب اقدام به باز کردن درب خودرو‌ها سرقت محتویات با ارزش داخل آن‌ها می‌کند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و شناسایی هویت اصلی سارق، حین گشت زنی‌های نامحسوس در سطح شهر به یک نفر موتورسوار که مقابل خودرو‌های پارک شده در کنار خیابان پرسه می‌زد مشکوک و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان، با بیان اینکه هویت فرد دستگیر شده با اطلاعات به دست آمده توسط کارآگاهان مطابقت داشت عنوان کرد: متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به ۳۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو‌های پارک شده شهروندان در کنار خیابان‌های سطح شهر اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشار به تحویل متهم به مراجع قضائی اظهار داشت: به رانندگان توصیه می‌کنیم هنگام پارک خودرو و ترک آن به هیچ عنوان اشیای با ارزش خود از قبیل کیف دستی، دوربین، گوشی تلفن همراه و وجوه نقد را در داخل آن قرار ندهند چرا که این کار باعث وسوسه افراد سارق به ویژه معتادان برای انجام سرقت می‌شود.

 

اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در "شاهین شهر

سرهنگ "علی صادقی اظهار داشت: به منظور ارتقاء احساس آرامش عمومی و افزایش احساس امنیت شهروندان در "شاهین شهر"، طرح پاکسازی تفرج گاه‌ها توسط کارکنان انتظامی و راهور این فرماندهی اجرایی شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح با هماهنگی‌های بعمل آمده در خصوص برخورد با رانندگان قانون شکن، مزاحم و ناهنجار، ۴۶ دستگاه وسیله نقلیه را اعمال قانون کرده، ۲۵ دستگاه وسیله نقلیه شامل ۱۵ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت متعلق به قانون شکنان توقیف، و ۵ توزیع کننده خرد مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد، هدف اصلی از اجرای طرح انضباط اجتماعی برخورد با مخلان نظم و آسایش عمومی در سطح شهرستان و افزایش احساس امنیت بوده و پلیس اجازه جولان به قانون شکنان را هرگز نخواهد داد.
 

کشف ۴ هزار ۵۰۰ ابزارآلات قاچاق دراصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهر اصفهان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه سواری زانتیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود:در بازرسی از خودروی متوقف شده، ۴ هزار و ۵۱۶ ابزار آلات خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اینکه راننده خودرو در این رابطه دستگیر شد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.