رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۲ هزار ۶۳۶ راس دام در این استان از ابتدای شهریور تا کنون علیه تب برفکی واکسینه و ایمن سازی شده اند.

دکتر حامد گنجعلی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: از۱۰۲ هزار ۶۳۶ راس دام ۹۵ هزارو ۱۳۷ راس دام سبک و هفت هزارو ۴۹۹ راس دام سنگین بودند.

او  گفت: مهمترین اقدام برای پیشگیری از بیماری تب برفکی به عنوان یکی از پرخسارت ترین بیماری‌های دامی، واکسناسیون به موقع و موثر دام است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: فاز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی از شهریور در استان آغاز شده که این فاز به مدت ۳۰ روز ادامه خواهد داشت و با عقد قرارداد و خرید خدمت از توان بخش خصوصی دامپزشکی و با حضور کارکنان ادارات دامپزشکی این استان اجرایی شده است.

او  بیان کرد: دامداران باید بر اساس مشاوره درمانگاه‌های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی مجاز نسبت به تامین واکسن و واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

گنجعلی ادامه داد: تب برفکی یکی از زیان بارترین و مهمترین بیماری‌های ویروسی دام بوده که در صورت وقوع منجر به بروز تلفات، کاهش شیر و ضررهای گسترده اقتصادی به صنعت دامپروری می‌شود، لذا مایه کوبی صحیح و به موقع دام‌ها یکی از موثرترین راه‌های کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری خطرناک و زیان بار در جمعیت دامی استان است.

او  خاطرنشان کرد: برای مقابله با این بیماری خطرناک دامداران باید واکسیناسیون را به صورت موثر و به موقع انجام دهند و با رعایت اصول بهداشتی در زمان بروز بیماری از جمله کاهش تردد افراد و دام به دامداری های تحت کنترل، از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ۱۵۱۲ سامانه گویای اداره‌کل دامپزشکی استان، آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارشات و انتقادات احتمالی مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار