رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم درباره آخرین جزئیات دوره فرصت مطالعاتی در این پژوهشگاه ویژه دانشجویان خبر داد.

علی شریف نژاد، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دوره فرصت مطالعاتی در این پژوهشگاه اظهار کرد: یکی از مسیر‌های علمی که در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ایجاد شده است شامل دوره فرصت مطالعاتی است.

او افزود: با توجه به ظرفیت ها، زیر ساخت‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی که در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم به وجود آمده باعث شده تا دانشجویان متقاضی مقطع دکتری در کنار استادان پژوهشگاه از آزمایشگاه‌های تخصصی بهره‌مند شوند و از این فضا استفاده کنند، می‌توانند درخواست خود را به پژوهشگاه ارسال کرده و در گروه تخصصی بعد از اینکه مورد ارزیابی قرار گرفت به عنوان دانشجو فرصت مطالعاتی پژوهشگاه در فضای آزمایشی و پژوهشی پژوهشگاه زیر نظر استادان فعالیت می‌کنند.

مزایای دوره

شریف نژاد تصریح کرد: از مزایای دوره فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_ کمک هزینه تحقیقاتی، در ابتدا شروع دوره که مبلغ آن هر ساله تعیین می‌شود از سال ۱۳۹۶ بیش از ۴۰ میلیون است.

۲_ کمک هزینه پژوهشی برای تحقیقات نظری برابر با ۷۰ میلیون ریال و برای تحقیقات تجربی تا ۱۰۰ میلیون ریال است. استاد راهنما: ۳۰ درصد، خدمات ۵۰ درصد که شامل مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و انفورماتیک، هزینه مسکن و خوابگاه بوده و ۲۰ درصد مربوط به پژوهشگاه است.

۳_ امکان استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخوانه‌ای و شرکت در کارگاه ها، همایش‌ها و دوره‌های تحت نظر پژوهشگاه.

۴_ امکان استفاده از این دانشجویان در اجرای طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه به عنوان همکار طرح تحقیقاتی.

شرایط متقاضیان

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم با اشاره به شرایط متقاضیان برای وورد به دوره فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهار کرد:

۱_ دانشجویان تمام وقت مقطع دکتری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دولتی که آزمون جامع را با موفقیت سپری کرده باشند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

۲_ حداکثر ۳ سال از شروع دوره تحصیلی ایشان گذشته باشد

۳_ طرح پیشنهادی رسالی دکتری خود را در دانشگاه مربوطه تصویب کرده باشند و در راستای رساله مورد نظر خود می‌توانند اقدام به پذیرش دوره فرصت مطالعاتی از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم کنند.

فرآیند پذیرش

شریف نژاد درباره فرایند پذیرش دوره فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با ارسال پروپزال رساله، رزومه علمی، معرفی نامه از دانشگاه، موافقت کتبی یکی از اعضای هیئت علمی یا گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه، مصاحبه حضوری و در صورت موافقت اخذ نامه پذیرش اقدام به پذیرش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.