براساس تفاهم نامه اولیه بین سازمان بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی احیاء و مرمت ۲۰ رشته قنات آغاز شده است.

هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس تفاهم نامه اولیه مرمت ۲۰ رشته قنات بین سازمان بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی، از ابتدا این هفته کار اجرایی ۳ رشته قنات آغاز شده است.

او افزود: از جمله مشکلات اساسی روستا‌ های سیل زده استان می‌توان به خسارت‌های وارد شده به حوزه آب کشاورزی و قنوات روستا‌ ها اشاره کرد.

هنری تصریح کرد: برای رفع این مشکل جلسات متعددی با مدیریت بحران استانداری و جهاد کشاورزی استان برگزار شده و بازدید ‌های میدانی از پروژه‌های آسیب دیده و برآورد خسارت انجام و احیاء و مرمت تعدادی از قنوات در اولویت قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نبود ردیف اعتباری در این خصوص، مشکلات عدیده مردم و لزوم تسریع در رفع مشکلات بوجود آمده با تفاهم جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، عملیات اجرایی تعدادی از قنوات توسط سازمان بسیج سازندگی آغاز شده است؛ که اعتبار آن در آینده به بسیج سازندگی واگذار گردد.

او عنوان کرد: با توجه به وقوع سیل و خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ های آن از جمله قنوات، استخر ذخیره آب، کانال‌های آب و زمین‌ های کشاورزی در گام اول شاهد حضور جهادگران بسیجی برای تخلیه و باربرداری گل و لای بودیم.

هنری ادامه داد: در سیل اخیر تعداد ۱۸۰ جهادگر بسیجی به مناطق سیل زده اعزام شدند تا با همیاری و همکاری اهالی روستا در حل مشکلات سهیم باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.