معاون بهره وری اداره کل اوقاف قم از اجرایی شدن طرح راه‌اندازی پنل خورشیدی برای ۱۲ بقعه متبرکه قم خبر داد.

 رحیمی،معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف در سال های اخیر، ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه است و بر این اساس طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای ۱۲ بقعه متبرکه استان قم اجرایی شد.

او با بیان این که ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع ۳۰۲ کیلو وات  است افزود: برای راه‌اندازی این تعداد صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه، ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رحیمی ادامه داد: از این ۱۲ نیروگاه خورشیدی ۱۱ نیروگاه  برای فروش برق و یک نیروگاه هم برای تامین برق بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.

معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به ۳۰۰ روز آفتابی در استان گفت: این پنل‌های خورشیدی روزانه ۶ ساعت  برق تولید می کنند.

رحیمی عنوان کرد:۴۰۰ امامزاده واجب التعظیم در۱۰۱ بقعه متبرکه قم  وجود دارد که ۳۸ بقعه در داخل و ۶۳ بقعه خارج از شهر واقع هستند که نیمی از این بقعه‌ها نیازمند درآمد پایدار برای اداره و هزینه‌های جاری است.

معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، با بیان این که تا پایان امسال ۱۴ بقعه متبرک استان  مجهز به پنل‌های خورشیدی می شوند گفت:شرکت برق استان قم تا ۳۰ سال خرید برق این پنل‌های خورشیدی را تضمین کرده است که درآمد آن برای هزینه‌های بعدی اماکن متبرکه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار