رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد و ویژه چهره دیگری در سراسر کشور به خود گرفته و برای ما ارزش بسیاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن روحانی رئیس جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سراسر ایران به‌صورت یک کارگاه تبدیل شده و طرح‌ها در حال به ثمر نشستن است که باید بگوییم محصلات آن در اختیار مردم یا در میسر صادرات قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه امروز ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که این به معنای زنده بودن و تحرک کشور است، افزود: قشم از زیباترین جزایر کشور است و جاذبه بسیار زیادی برای گردشگری دارد و وسعت این جزیره آمادگی فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد به ثمر رسیدن ۱۴ پروژه در قشم هستیم و تا پایان دولت ۱۰۰ پروژه در این جزیره زیبا به بهره‌برداری خواهد رسید که برای همه ما بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه گفت: معیار ما در استان‌ها مقابله با کرونا و جهش تولید است که از معیارهای اصلی ما برای ارزیابی و پیشرفت کشور است.

او ادامه داد: در بیست و سومین جلسه در سال ۹۹ شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم و امروز نوبت به افتتاح طرح‌های مهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور رسیده است.

رئیس جمهور در ادامه عنوان داشت: مناطق آزاد چه به لحاظ خدماتی، گردشگری، تجارت و صنایع و حتی گلخانه و کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ما دارای اهمیت خاص و ویژه است.

روحانی گفت: مناطق آزاد سراسر کشور چهره دیگری به خود گرفته است. از آغاز دولت یازدهم و دوازدهم در سال ۹۲ در نخستین جلسات، تاکید ما بر این بوده که مناطق آزاد از مناطق واردکننده به مناطق صادرکننده تبدیل شوند و در جذب گردشگر داخلی و خارجی مناطق آزاد در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

او با بیان اینکه مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، افزود: در حوزه اشتغال و صادرات دارای مراکز تولیدکننده با قابلیت مصرف داخلی و صادراتی از سال ۹۲ تا سال ۹۶ و همچنین ۱۳۴ میلیارد دلار صادرات داخلی و خارجی داشته‌اند که حدود ۳۰ میلیارد آن صادرات داخلی بوده است.

رئیس دولت دوازدهم در ادامه بیان داشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فرصتی برای سرمایه‌گذاری است با معافیت و ویژگی‌های موجود و مدیرعاملان باید تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند و همه امکانات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته شود به‌ویژه امسال که سال جهش تولید است و هر سه قوه باید برای رفع موانع تولید اقدام کنند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما امروز در شرایط تحریم راهی جز فعالسازی ظرفیت‌ها نداریم. سرمایه باید جذب شود و تبدیل به کالا و خدمات شود.

رئیس جمهور در ادامه افزود: از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه در حال فعالیت هستند وکشور‌های منطقه را که هم مسلمان هستند و هم عرب اغفال می‌کنند، لذا باید بیشتر به فلسطین اشغالی اهمیت داده شود.

روحانی بابیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، ادامه داد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را در مجلات و رسانه‌های بیگانه احیا می‌کنند، باید از اسلام، ایران و ارزش‌ها حراست کنیم. باید از هر حادثه‌ای، چه توطئه صهیونسیت برای فلسطین و چه اهانت‌ها در برابر قلدرصفتان ایستادگی کنیم.

او بیان کرد: در هرمزگان، هم مراسم محرم به خوبی با حفظ دستورهای بهداشتی انجام و هم مدارس بازگشایی شد با این وجود بیماری کرونا هم کاهشی است و باعث افتخار است و عده‌ای که فکر می‌کردند با شروع به کار مدارس و عزا ،شیوع کرونا بیشتر می‌شود که اینگونه نشد.

رئیس جمهور افزود: تا پایان سال و پایان کرونا باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم حتی اگر واکسن برسد باید دستورهای بهداشتی رعایت شود چراکه میزان اثرگذاری و ایمن‌سازی آن مشخص نیست، تمام اصول بهداشتی باید رعایت شود و در عین حال فعالیت‌های اقتصادی و دینی و ... با حفظ رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ورود کالای قاچاق و خروج ارز یارانه ای کاربری ایرانی برای مناطق آزاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
دوباره مناطق آزاد خدا بخیر کنه .