مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سند ارتقای وضعیت زنان در سیاست گذاری‌های استان نقشی راهبردی ایفا می کند و گامی مهم و برنامه‌ای کاربردی برای بهبود وضعیت زنان و نهاد مقدس خانواده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در نشست مشاوران دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در حوزه بانوان اظهارداشت: این سند باعث ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار، خانه دار، شاغل، عشایر، روستایی و دختران دانش آموخته دانشگاهی می‌شود.

او گفت: ضروریست یکی از مهمترین معیار‌های سنجش مدیران میزان توجه آن‌ها به سند باشد و برای عملیاتی شدن آن تلاش کنند و باید اثر بخشی دستاورد‌ها و عملکرد مدیران براساس سند ارزیابی شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در تلاشیم با تعامل دستگاه‌های اجرایی و جامعه محلی برای حاکمیت نگاه توسعه محور در جامعه زنان بکوشیم و از این حیث جایگاه حوزه بانوان هر دستگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او بیان کرد: راه‌اندازی دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری در شهرستان‌ها، گسترش بازار‌های مجازی برای فعالان حوزه مشاغل خانگی، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل پست سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی نخستین کمیته بانوان شورای عالی هاسب، اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حوزه بانوان، راه‌اندازی نخستین ستاد پیگیری حقوق کودک با توجه به چالش جدی بی‌آبی در استان و جذب سرمایه گذاران در حوزه بانوان و خانواده از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

ابراهیمی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زنان در زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار در گذشته و این ایام نقش آفرین و جزئی لاینفک در هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند و باید ارزش‌های حقیقی آنان و آرمان‌هایشان فارغ از شعار به حقیقت گفته شود.

در این نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان نیز به شرح اهم اقدامات و فعالیت‌های دستگاه متبوع مبتنی بر سند پرداختند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار