دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد اقدامات امارات و بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ارتباطی با مسأله صلح ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و دیپلمات ارشد فلسطینی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد: عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل، ارتباطی با صلح و مسأله فلسطین ندارد.

او به الجزیره گفت: صلح و امنیت و ثبات، از طریق پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل حاصل می‌شود.

عریقات در ادامه افزود: ما یک هفته پیش با مقامات بحرین به توافق رسیدیم و آن‌ها به ما گفتند که به طرح صلح عربی پایبند هستند.

او همچنین گفت گره زدن امنیت کشور‌های حاشیه خلیج فارس به رژیم صهیونیستی، اقدامی اشتباه است.

عریقات گفت: اعلام توافق عادی سازی روابط با اسرائیل، مرتبط با ائتلافی راهبردی با کشور‌های منطقه است، نه صلح. گزینه‌های ما پس از توافق عادی سازی روابط با اسرائیل تغییر نکرده است.

او همچنین افزود: امارات و بحرین با معامله قرن و اینکه مسجد الاقصی تحت حاکمیت اسرائیل باشد، موافقت کرده اند.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود از عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

ترامپ در حساب توییتری خود نوشته بود: امروز یک دستاورد تاریخی دیگر به وقوع پیوست. دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی بحرین با یک توافق صلح موافقت می‌کنند؛ دومین کشور عربی که با اسرائیل در ۳۰ روز گذشته صلح می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شد که تنها چند هفته بیش‌تر از اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد. همچنین اقدام بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی، موجی از انتقادات را از سوی گروه‌های فلسطینی و مقاومت به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار