معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۱۲ هزار راننده و شرکت‌دار ناوگان حمل و نقل عمومی استان به دلیل کاهش تقاضای سفر ناشی از شیوع کرونا متضرر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، میثم قدمی افزود: استقبال از شبکه حمل و نقل مسافربری عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و مسوولین باید مردم را به استفاده از این ناوگان ترغیب کنند چراکه با ادامه روند کنونی، خسارت به فعالان این بخش افزایش می‌یابد.

او اظهار داشت: همچنین باتوجه به اینکه تعدادی از رانندگان و شرکت داران حوزه مسافربری استان نیز به کرونا مبتلا شدند و جان باختند دستگاه متولی امر سلامت باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند و ماسک و الکل را به قیمت کارخانه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: به دلیل ضرر کرونا به شرکت‌های مسافربری و کاهش توان مالی آنها، نمی‌توانیم تامین ماسک و الکل را برای مسافران اجباری کنیم.

قدمی اظهار داشت: پایانه‌های مسافربری مکان‌های پرخطری برای انتقال ویروس کرونا هستند بنابراین خدمات به مسافران بدون ماسک ارائه نمی‌شود و خودرو‌ها پس از هر سفر ضدعفونی می‌شوند.

او گفت: رانندگان فعال ناوگان حمل و نقل عمومی ۶ میلیون تومان و شرکت داران این حوزه به ازای هر نفر نیروی کار بیمه شده، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: دریافت این تسهیلات بدون ضامن بانکی است که با سه ماه تنفس و سود ۱۲ درصد در مدت ۲۴ ماه بازپرداخت می‌شود.

تعداد ناوگان باری لرستان ۹ هزار و ۱۶ دستگاه و ناوگان مسافربری آن یکهزار و ۱۹۴ دستگاه است و ۹۳ شرکت حمل و نقل باری و ۸۸ شرکت حمل و نقل مسافری در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.