وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی از اقدامات اخیر یونان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی با انتقاد از یونان اعلام کرد گام‌هایی را که یونان در جزایر (مورد مناقشه) در حال برداشتن آن است، فرصت‌های گفتگو را از بین می‌برد.

وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: یونان اقدام به مسلح کردن این جزایر به شکلی خلاف قانون کرده است. ما از ایده گفتگو و حل مشکلات به وسیله راه حل‌های مسالمت آمیز و راه حل‌های سیاسی حمایت می‌کنیم.

او در ادامه تصریح کرد: امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) با مواضع تحریک آمیز خود یونان را هدایت می‌کند؛ اما همسایه ما – یونان- نباید به سخنان تحریک آمیز مکرون گوش دهد.

او همچنین با اشاره به یونان گفت: همسایه ما نباید با تحریکات مکرون، هدایت شود. ما از همگان- و نه فقط یونان- می‌خواهیم از عقل سلیم پیروی کنند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد: ما طرفدار صلح هستیم؛ اما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم به حقوق ما تجاوز کند.

گفتنی است پیشتر نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، طی سخنانی در برنامه «پیوستن ۱۰۰ هزار عضو جدید به حزب عدالت و توسعه» در استانبول به شدت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را آماج انتقادات خود قرار داد.

او خطاب مکرون گفت: ما شما را از الجزایر می‌شناسیم. یک میلیون شهروند الجزایر را کشتید، شما بودید که ۸۰۰ هزار شهروند رواندا را به قتل رساندید. ما شما را از لیبی می‌شناسیم. صد‌ها هزار لیبیایی را شما کشتید.

این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که ترکیه بهره‌برداری از میدان‌های سوخت در منطقه دریایی را که آتن معتقد است تحت حاکمیت آن قرار دارد، حق خود می‌داند. در هفته‌های گذشته دو کشور با اظهارات جنگ‌طلبانه، رزمایش‌های نظامی و اعزام ناو به منطقه به یکدیگر زور بازو نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار