مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: برای بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نحوه آموزش دانش آموزان، تمامی مدارس استان به صورت سرزده بازدید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، گفت: سال تحصیلی جاری متفاوت‌تر از هر سال است و تلاش شبانه روزی، پشتکار و پیگیری مستمر در ادارات آموزش و پرورش و مدارس لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

او با بیان این که آموزش در مدارس کم جمعیت و روستایی به صورت حضوری است و بخشی از آموزش نیز باید در فضای شاد پیگیری شود، افزود: در مدارس شهری و پر جمعیت دانش آموزان در دو و یا به ناچار به سه گروه تقسیم بندی شده اند که با تشخیص شورای مدرسه و نظارت آموزش و پرورش منطقه، ساعات باید تنظیم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان اولویت اصلی ما است، تصریح کرد: برای بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نحوه آموزش دانش آموزان، تمامی مدارس استان به صورت سرزده بازدید می‌شوند.

او با اشاره به نقش موثر مدیران مدارس، افزود: در شرایط کنونی، مدیریت امور در مدارس مشکلات خاصی دارد و مدیران مدارس با نقش آفرینی می‌توانند، اثر بخش باشند.

اسکندری نسب با بیان این که آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اولویت اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است، گفت: در کنار آموزش‌های حضوری، آموزش به روش‌های دیگر از جمله آموزش‌های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و فضای مجازی، تهیه و تولید محتوای آموزشی و پرورشی دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، گفت: این شبکه بستر مناسبی برای آموزش‌های غیر حضوری است و محتوای‌های آموزشی در شاد بارگذاری می‌شود تا دانش آموز بتواند در هر زمانی از آن استفاده کند.

اسکندری نسب تصریح کرد: اصرار ما برای آموزش حضوری به معنی تهدید و اجبار نیست و نباید باشد، بلکه باید دانش آموزان برای آموزش حضوری و بهره گیری از فرصت کلاس‌های تشکیل شده تشویق و ترغیب شوند و در این فرآیند نباید مدارس تعطیل شوند و ارزیابی‌های به عمل آمده نیز نشانگر تمایل و نظر موافق اولیا برای آموزش حضوری است.

او افزود: سایر روش‌های آموزشی هیچ کدام جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و باید به گونه برنامه ریزی شود که آموزش‌های حضوری به صورت منسجم پیگیری شود.

او با بیان این که در مواجهه با موضوع کرونا، با یک قطعی نبودن روبرو هستیم و مشخص نیست که این شرایط کی به اتمام می‌رسد، بیان داشت: همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و در پیشبرد امور، کمک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار