رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از تهیه و تولید ماسک‌های بهداشتی قابل شستشو درمدارس استثنایی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، متوسطه حرفه‌ای با نیاز‌های ویژه گل‌ها درسنندجبا داشتن نیروی متخصص و امکانات لازم اقدام به تولید برخی از تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک‌های قابل شستشو کرد.

رنجبربا اشاره به کارکرد‌های متنوع مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه افزود:این مرکز از ۱۵ شهریور با مشارکت هنرآموزان، اولیا و دانش آموزان دوره متوسطه حرفه‌ای اقدام به تولیدماسک در کارگاه خیاطی مدرسه کرده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن رشته‌ی هنر زندگی در خانه گام‌های خوبی در زمینه آموزش‌های مجازی برداشته و هنرآموزان با استفاده از امکانات فضای مجازی کلاس‌های خود را برگزار ومحتوا‌های آموزشی خوبی را در برای دانش آموزان تولید کردند.

رنجبر با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیاز‌های آینده کشور باشد، افزود:آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه تلاش دارد تا بستر‌های لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش آموزان فراهم کند.

او در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیاز‌های ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی ومهارت آموزی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه باعث می‌شود به درک عمیق تری از آموخته‌های خود دست یابند وبرای ساختن آینده‌ای بهتر در جامعه آماده شوند.

رنجبر با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد وتوانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: با اجرای دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کار آفرینی، مهارت‌های فنی وکسب وکارمی توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیاز‌های ویژه را به بازار کار درآینده فراهم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.