رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از آمادگی ۹۰ واحد سردخانه در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای ذخیره سازی خرما خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آماده شدن ۹۰ واحد سردخانه در هفت شهرستان جنوبی کرمان برای ذخیره‌سازی خرما خبر داد و گفت: ظرفیت این تعداد سردخانه ۱۶۰ هزار تُن برای انواع محصولات کشاورزی به ویژه خرما است.

او افزود: پیگیری اجرای ۲۰ طرح جدید انبار سرد در جنوب کرمان باگنجایش مختلف از هزار تا پنج هزار تُن در دستور کار است.

برخوری وقفه پارسال در اختصاص تسهیلات بانکی را علت رکود و کندی پیشرفت طرح‌های در دست ساخت سردخانه‌ای دانست و بر پیگیری ساخت هر چه سریعتر این واحد‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: با تکمیل طرح‌های در دست ساخت این منطقه، ظرفیت موجود به بیش از نیاز پایدار موجود ارتقا می‌یابد و بر این اساس محوریت برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای به سمت اصلاح، تکمیل و نوسازی واحد‌های قبلی جهت‌دهی و اولویت‌بندی می‌شود.

برخوری با بیان اینکه بسته‌بندی و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی به وضعیت بازار محصولات تولیدی وابسته است، اظهار داشت: گرایش و جذب سرمایه‌گذاری در این صنعت مستلزم پایداری بازار است.

او توسعه واحد‌های ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی را به نیاز شخصی واحد تولیدی یا بازرگانی و خدمات دهی عمومی گره زد و هزینه‌بری بالای طرح‌های صنعتی و حمایت نکردن بانک‌ها را از علت‌های تامین نیاز جدید احتمالی موجود در بازار تولید دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار