نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن انتشار پیامی توئیتری تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتایج منفی در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف»  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود در روز دوشنبه، به پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود اشاره کرد و همچنین خروج آمریکا از برجام را اشتباه خواند.

او با اشتراک تصاویری که حاکی از تغییرات مقدار ذخائر اورانیوم ایران در دوران قبل و بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌‌ای است، نوشت: «این‌ها ارقام بسیار شفافی‌اند که نقش مثبت برجام را نشان می‌دهند. این نمودارها همچنین نقش مخرب آمریکا و پیامدهای خروج واشنگتن از برجام را نشان می‌دهند و گویای نتیجه اعمال تحریم‌ها علیه تهران است».

در جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تأیید شده که ذخائر اورانیوم ایران با افزایش ۵۳۴ کیلوگرمی به ۲۰۱۵ کیلوگرم افزایش یافته است. ذخائر آب سنگین ایران که در این گزارش منتشر شده، کمتر از ۱۳۰ تن است که البته با محدوده تعیین شده در برجام همخوانی دارد.

آمریکا در ابتدای سال ۹۷ در اقدامی یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرد. آمریکا نه تنها قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده بلکه سایر کشورها را به نقض تعهدشان تشویق می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا از برجام خارج شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار