سوزنچی کاشانی از ارائه ۴ سناریو برای رفع آسیب‌های کنکور در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سوزنچی کاشانی، معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۳۶ ستاد نقشه جامع علمی کشور با موضوع ساماندهی کنکور و بررسی نظام سنجش و پذیرش و در جمع خبرنگاران گفت: بحث اصلی این جلسه درباره کنکور و نظام کنکور در کشور بود. در یک سال گذشته بررسی های زیادی در این زمینه انجام داده بودیم.

او بیان کرد: از این برنامه ها درباره کنکور بخش زیادی از آن در یک سال گذشته اجرایی شد. تجربه دنیا معیارهای تصمیم گیری، شاخص های اصلی سیستم سنجش و پذیرش را بررسی کردیم.

بررسی جایگاه خودمان و کشورهای دنیا در نظام سنجش و پذیرش

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که در چه مرتبه ای قرار می گیرد، نظام سنجش و پذیرش خودمان و جایگاهش و همچنین نظام سنجش و پذیرش کشورهای دنیا برای ورود به دانشگاه ها را بررسی کردیم.

سوزنچی اضافه کرد: آسیب های جذب دانشجو از طریق کنکور و مبتنی بر نظام سنجش و پذیرش را با بررسی های انجام شده مشخص کردیم و به ۴ سناریو برای رفع آسیب های کنکور رهنمون شدیم.

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با بررسی بیشتر این سناریو ها، در جلسات بعدی نهایتا یک روش را برای رفع مشکلات کنکور انتخاب و ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور را چندین بار در سال برگذار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
جذب دانشجو رو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نتایج اولیه کنکور سراسری را در شهریورماه منتشر کنید
آخرین اخبار