ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در شهرستان اردبیل ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: شهرستان اردبیل با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری نیاز مبرم به یک شهرک صنعتی بزرگ را دارد.

محمد اهلی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به متقاضیان واگذار شده است که طی چند سال آتی دیگر زمینی در این شهرک برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود نخواهد داشت.

او ادامه داد: برای رفع این مشکل، ایجاد یک شهرک صنعتی بزرگ در شهرستان اردبیل کاملا ضروری است که بایستی تلاش گردد تا با همکاری و مساعدت ادارات ذیربط نسبت به احداث آن اقدام گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در سفر ماه گذشته معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان اردبیل، احداث شهرک صنعتی جدید از طریق نمایندگان نیز مطرح گردید که این موضوع مورد موافقت اولیه معاون وزیر صمت قرار گرفت.

اهلی مساحت پیش بینی شده برای این شهرک را در حدود ۴۰۰ هکتار ارزیابی کرد و ابراز داشت: در این سفر مقرر گردید تا پس از تامین زمین از محل اراضی ملی و مطالعات ایجاد آن، نسبت به ارسال مستندات به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جهت طرح و تصویب در هیات مدیره سازمانی و در نهایت تصویب در هیات وزیران اقدام گردد.

او اشاره‌ای نیز به افزایش روز افزون حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های تامین شده و قیمت پائین حق بهره برداری زمین در شهرک‌های صنعتی، حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی از افزایش چشمگیری برخوردار بود است به نحوی که در سال ۹۸ تعداد ۹۳ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده بود این در حالی است از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ قرارداد با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی انعقاد گردیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.