امیری گفت: گشت آبی یگان حفاظت محیط زیست ایذه به منظور کنترل و پایش منطقه و بررسی پروانه صیادان در دریاچه سد کارون ۳ انجام می‌شود.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انجام گشت آبی یگان حفاظت محیط زیست در دریاچه سد کارون ۳ گفت: گشت آبی به مدت ۲ شبانه روز در منطقه حفاظت شده شالو، منگشت و دریاچه سد کارون ۳ انجام شد.

او بیان داشت: در گشت آبی، علاوه کنترل علاوه و پایش دریاچه سد، کنترل پروانه صیادان منطقه مورد بررسی قرار گرفت تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

امیری اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق مجوز صادره برای صیادان، روز‌های پنجشنبه و جمعه در رودخانه‌ها و دریاچه‌های موجود در شهرستان ایذه صید ممنوع است، در این گشت بر اجرای آن تاکید شد و بر فعالیت صیادان منطقه نظارت صورت گرفت.

سد کارون ۳ یکی از بزرگ‌ترین سد‌های ایران محسوب می‌شود که بر روی رودخانه کارون در شهرستان ایذه شهر دهدز در جنوب غربی ایران احداث شده است. نیروگاه این سد در حال حاضر با تولید قابل توجهی انرژی برق یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق‌آبی نیز به شمار می‌رود، ضمن اینکه با هدف تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب‌های مخرب ساخته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.