افتتاح مدرسه پیش دبستانی مستقل نوآموزان با نیاز‌های ویژه درسقز

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دومین مدرسه پیش دبستانی مستقل نوآموزان با نیاز‌های ویژه کردستان در شهرستان سقز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه اساس شخصیت کودک در دوره پیش دبستانی شکل می‌گیرد،گفت:ارائه آموزش‌های اثر بخش در این دوران بویژه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بسیار مهم است.

او با بیان اینکه مرکز تخصصی پیش دبستانی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بوستان در حوزه آموزش و پرورش شهرستان سقز با ۵ کلاس تخصصی تشکیل شده است، تصریح کرد: ۷ نفر کادر مجرب و متخصص به ۲۸ نوآموز پیش دبستانی نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی، اوتیسم و کلاس‌های آموزش ۲ تا ۴ سال گروه آسیب دیده شنوایی خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی با بهره گیری از فن آوری‌های و تجهیزات نوین ارائه می‌دهند.

رنجبر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و یادآور شد: حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است ضمن اینکه با ایجاد محیطی شاد، جذاب و خاطره انگیز برای آنان در روز‌های آغازین مدرسه و ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا می‌توان ارتباط عاطفی خوبی با دانش آموزان برقرار کرد که بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز تأثیر دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: یک دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه معادل چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است و آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر و اهمیت حضور آن‌ها در جامعه کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آن‌ها مثل همه تفاوت‌های انسان‌های دیگر است.

رنجبر عنوان کرد: باید به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت آموزی، فرهنگ سازی وحمایت‌های روانی به آنان بیاموزیم که می‌توانند عضوی مفید در جامعه باشند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه بعد از چهار سالگی خانواده از لحاظ مسائل اجتماعی پاسخگوی نیاز‌های کودک نیست، افزود: ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

رنجبر ابراز امیدواری کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تامین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت‌های مختلف مثل بازی وکار‌های دستی به تدریج نظم وانضباط فکری را در نو آموزان ایجاد کرده وبا ارائه امکانات پرورشی وآموزشی زمینه‌های ایجاد محیطی مناسب رشد وپرورش این کودکان را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.