سرهنگ مهدوی فرد با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور سخنرانی رهبری (مدظله العالی) به‌ صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد تهاجم کشور عراق به ایران از ۲۷ شهریور  تا ۷ مهرماه  به مدت ۱۰ روز در استان کرمان  برنامه های متعددی برگزار می کنیم. 

او با اشاره به برنامه های اجرایی طی این دهه، افزود: مقرر شده است طی این ۱۰ روز، برنامه های جهادی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم استان صورت گیرد. 

سرهنگ نظری ساخت و تکمیل  ۱۱ خانه به صورت کپری با اعتبار دریافتی از سپاه پاسداران در مناطق محروم  را از جمله برنامه های جهادی در این هفته عنوان کرد. 

او با اشاره به اینکه برنامه های انجامی در این دهه به صورت کاملا مشترک با سپاه پاسداران، ناجا و ارتش انجام می شود، بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های مد نظر، افتتاح دو باب مدرسه با همکاری بسیج و سایر نهادها است. 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  افتتاح مسجد، لایه روبی قنوات، افتتاح یک زمین ورزشی روباز و... در ۱۱ شهرستان کرمان اعم از قلعه گنج، کهنوج، منوجان، سیرجان، بم، فاریاب، زرند، رابر و...  را از برنامه های هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد. 

او با اشاره به روزشمار دهه دفاع مقدس، به اول مهرماه اشاره کرد و گفت: در اول مهرماه با حضور در مدارسی که به صورت حضوری باز هستند، زنگ ایثار نواخته و ایثارنامه را قرائت خواهیم کرد.

سرهنگ نظری افزود: در این مدارس به منظور ترویج مکتب حاج قاسم، ۵ هزار نشان حاج قاسم به صورت پیکسل، در بین دانش آموزان اعطا می کنیم.

سرهنگ مهدوی‌فر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه گفت: چهل سال از رشادت‌ها و از خودگذشتگی های رزمندگان دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما همچنان دفاع باقی است.

او تصریح کرد: در همین خصوص و به منظور گرامیداشت دهه دفاع مقدس، دوشنبه ۳۱ شهریورماه سخنرانی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) را داریم که به‌ صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

سرهنگ مهدوی فرد عنوان کرد:  طی این ۱۰ روز، از ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان کرمان رونمایی و همچنین برنامه تلویزیونی پلاک ۴۰ که به همت صدا و سیمای استان کرمان تهیه شده به‌ صورت زنده از موزه دفاع مقدس کرمان پخش خواهد شد.

او با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مراسمی در استان کرمان انجام می‌شود، گفت: تجلیل از پیشکسوتان تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

سرهنگ خواجویی، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان کرمان همچنین در این نشست گفت: درب باغ شهادت در نیروی انتظامی همچنان باز بوده و برای تامین امنیت، نیرو‌های انتظامی جان خود را تقدیم خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های مشترکی با سایر نیرو‌های مسلح مستقر در استان داریم، افزود: در دهه گرامیداشت دفاع مقدس، کمک‌های مومنانه مورد تاکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) از سوی مجموعه نیروی انتظامی، بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

سرهنگ خواجویی تصریح کرد: مواسات و همدلی ایجاد شده در کشور، بعد از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بسیار گسترده شده و از ابتدای این طرح در دو مرحله کمک‌های مومنانه در استان صورت گرفته است. 

 او از برگزاری نمایشگاه نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس طی این ۱۰ روز، در موزه دفاع مقدس خبر داد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: ناجا نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان تدارک دیده است.

او با اشاره به اینکه در تاریخ اول مهر ماه، آیین تجلیل از سربازان نمونه استان کرمان با محوریت نیروی انتظامی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با همکاری سپاه و ارتش اجرایی می‌شود و از تعدادی از سربازان نمونه استان که در عرصه‌های مختلف اثرگذار بوده‌اند، تجلیل خواهد شد.

خواجویی با بیان اینکه تامین امنیت تمام برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود، بر عهده نیروی انتظامی است، افزود: این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

او بیان داشت: نظم و امنیت در جامعه یک محصول اجتماعی است و از مردم  برای همکاری آن‌ها در برقراری امنیت عمومی در جامعه قدردانی می‌کنیم.

 سخنرانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان

سرهنگ حمزه‌ای، معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش نیز در نشست امروز با اصحاب رسانه، از برگزاری رژه موتوری مشترک ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از بیت الزهرای حاج قاسم به سمت گلزار شهدای کرمان در دهه دفاع مقدس، خبر داد.

او با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا از اولویت‌های برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس است، افزود: قرار است در این ایام، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران، قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان سخنرانی کند. 

سرهنگ حمزه‌ای با اشاره به اینکه نمایشگاه دفاع مقدس در پایگاه هوانیروز کرمان برگزار می‌شود، بیان کرد: حضور تیم پروازی بالگردی در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

او با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش در ایام گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این ایام کادر پزشکی ارتش را به مناطق محروم اعزام می کنیم تا بتوانیم به افرادی که به هر دلیل امکان درمان ندارند، خدمت‌رسانی کنیم. 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش بیان کرد: در این ایام از تعدادی از مدافعان سلامت به پاس خدمات ارزنده آن‌ ها در مداوای بیماران در ایام شیوع ویروس کرونا تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار