معاون درمان وزارت بهداشت:

ایران کمترین میزان ابتلا به سل در دنیا را دارد/ در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم

جان بابایی گفت: ایران با وجود اینکه در کنار آلوده‌ترین کشور‌های دنیا از نظر شیوع سل قرار دارد، اما کمترین میزان ابتلا به سل را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی از طریق ویدیوکنفرانس اظهار کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل باد‌های ۱۲۰ روزه،  با مشکل جدی بیماری‌های تنفسی رو به رو هستیم و باعث افتخار است که امروز شاهد افتتاح یک بیمارستان تنفسی در این استان هستیم و این بیمارستان ۶۴ تختخوابی با تمام امکانات و بخش‌های ویژه به افتتاح رسید.

ایران در آلوده‌ترین منطقه دنیا از نظر شیوع سل و مالاریا

او ادامه داد:  بیمارستان سل به زودی به بهره برداری می‌رسد و باید توجه داشت که یکی از مشکلات جدی کشور‌های همسایه بیماری سل است و با افتخار می‌توان گفت ایران با وجود اینکه در کنار آلوده‌ترین کشور‌های دنیا از نظر شیوع سل قرار دارد، اما کمترین میزان سل در دنیا را دارد و بیمارستانی که به بهره برداری خواهد رسید حتی کمک به کشور‌های منطقه خواهد بود.

 معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در کنار آلوده‌ترین منطقه دنیا به مالاریا قرار دارد، اما ما به زودی مالاریا را در ایران ریشه کن خواهیم کرد و این نشان می‌دهد که مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان توانسته اند به خوبی این بیماری‌ها را کنترل کنند و باعث افتخار در این منطقه شوند.

جان بابایی بیان کرد: در طرح تحول سلامت بیش از ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان اضافه شد.

گفتنی است؛ مرکز بیماری های تنفسی زابل با زیربنای بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۶۴ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه در ۲ طبقه، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۴ تخت، اورژانس با ۱۵ تخت، بخش بستری با ۲۶ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۹ تخت و بخش سل و آنکولوژی با ظرفیت ۱۰ تخت امروز در در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مالاریا ، سل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار