محمدی در سفر به کرمان گفت: با توجه به شرایط تحریم در کشور از ۲۸ بالگرد این سازمان، ۸ بالگرد زمین گیر شده اند و تعدادی نیز در ماه‌های آینده ممکن است دچار مشکل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور با هدف بازدید و سرکشی از پایگاه‌های امدادونجات، انبار‌های امدادی و دیدار با امدادگران و نجاتگران به استان کرمان سفر کرد.

محمدی در جلسه شورای امدادونجات جمعیت هلال احمر استان با قدردانی از زحمات نیرو‌های امدادی این جمعیت گفت: استان کرمان با توجه به تنوع حادثه خیزی؛ دانشگاه امدادرسانی حوادث برای سایر استان‌ها است.

او با اشاره به اهمیت آموزش‌های نوین در امر امدادرسانی برای امدادگران و نجاتگران افزود: تیم‌های عملیاتی برای امدادرسانی در ساختمان‌های مرتفع به دلیل تفاوت نوع آوار آن‌ها با ساختمان‌های معمولی تشکیل شده است.

محمدی با اشاره به پهناوری استان کرمان تصریح کرد: بازدید از ۲۱ پایگاه و پیمایش بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر نشان از گستردگی محور‌های مواصلاتی استان کرمان و شرایط سخت امدادرسانی نجاتگران است.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: استان کرمان در فعال سازی بی سیم‌های دیجیتالی در پایگاه‌های امدادونجات و پوشش بیش از ۸۵ درصد ارتباطات دیجیتالی با سراسر کشور در رتبه نخست قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال قریب به ۵۰۰ حادثه در استان کرمان رخ داده است، افزود: بیش از ۳۱ هزار نفر به همت نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر کرمان امدادرسانی شدند.

او با اشاره به اینکه ۴ درصد ماموریت‌های ترافیکی کشور در کرمان انجام شده است، افزود: با توجه به امدادرسانی ۵۰ حادثه کوهستان در ۵ ماه گذشته، باید نگاه ویژه‌ای در این خصوص به استان کرمان داشت.

محمدی با اشاره به امدادرسانی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوادث سیل خوزستان و زلزله کرمانشاه، گفت: قطعا نیرو‌های امدادی هلال احمر کرمان با یادگیری آموزه‌های تخصصی امدادونجات آمادگی و مهارت‌های بسیار خوبی کسب کردند.

او با اشاره به محدودیت اعزام بالگرد‌های این جمعیت در حوادث آتش سوزی، بیان کرد: جمعیت هلال احمر در حوادث آتش سوزی به عنوان دستگاه پشتیبان وارد عملیات می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به شرایط تحریم در کشور از ۲۸ بالگرد این سازمان، ۸ بالگرد زمین گیر شده اند و تعدادی نیز در ماه‌های آینده ممکن است دچار مشکل شوند.

او با اشاره به تقویت و تجهیزات انفرادی امدادگران و انبار‌های امدادی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما عنوان کرد: انبار‌های امدادی و شعب جمعیت هلال احمر در استان کرمان جانمایی بسیار مناسبی دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار