مدیر کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا(س) گفت: این دانشگاه از طرح ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی به منظور استعدادیابی استفاده می‌کند.

آمنه خدیور، مدیر کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی برای مدیران دانشگاهی را در دانشگاه در دستور کار داریم و مقدمات کار  از سال ۱۳۹۷ با ایجاد کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) به منظور فعالیت از سازمان اداری_ استخدامی مجوز دریافت کرده و تمام این فعالیت‌ها را برای سازمان‌های بیرونی هم انجام داده است.

خدیور تصریح کرد: در حال حاضر اعضای هیئت علمی کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) برای انتخاب مدیران آینده در فاز اول کار قرار گرفته اند و در فاز‌های بعدی افرادی غیر از هیئت علمی یا کارمندان و کارکنان برای فعالیت وارد این حوزه خواهند شد.

هدف از برگزاری طرح کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی چیست؟

مدیر کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) درباره هدف از برگزاری این طرح گفت: شناسایی استعداد‌های مدیریتی، پیش بینی عملکرد افراد در مشاغل مدیریتی، آموزش و توسعه‌های مدیریتی هدف از برگزاری این طرح است تا بتوانیم رهبران و مدیران آینده دانشگاه را از میان این افراد انتخاب کنیم.

خدیور ادامه داد: طرح کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) تا یک هفته ادامه دارد و مرحله آن شناسایی استعداد مدیران بوده و در مراحل بعدی، توسعه و آموزش مدیران به شکل تدریجی و مداوم ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) تاکید کرد: برنامه دانشگاه الزهرا (س) برای آینده این خواهد بود که افراد غیر هیئت علمی در این طرح پوشش داده شوند، در مرحله اول ۶۰ نفر از اعضای پیمانی یا جدید الورود‌ها به دانشگاه را مخاطب یا مورد هدف قرار داده ایم، اما در آینده تمام اعضای دانشگاه با سوابق بیشتر را وارد کانون خواهیم کرد.

خدیور اظهار کرد: ارزیابی مدیران دانشگاهی که در سمت‌های مدیریتی مشغول به کار هستند از برنامه دیگر این طرح در آینده است که امسال این کار به شکل برنامه ریزی شده تا اسفند به منظور تدوین مسیر‌های شغلی برای این افراد انجام خواهد شد و به پایان می‌رسد.

او گفت: این طرح در راستای سیاست جانشین پروری در دانشگاه اجرا خواهد شد که در مرحله اول شرکت کنندگان براساس رویکرد «کانون ارزیابی» به انجام تمرینات لازم می‌پردازند و سپس در کارگاه‌های توسعه‌ای حضور پیدا خواهند کرد.

خدیور تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و کانون ارزیابی آن را برای استعداد یابی و پرورش مدیران به منظور شرکت‌های خارج از دانشگاه نیز انجام داده است، اما هم اکنون در حوزه دانشگاه فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.