سرمایه گذاران برای رفع مشکل کامیون های کود در جیرفت همت کنند

رئیس اداره راهداری جیرفت با اشاره به استقرار کامیون های حامل کود در مکان موقتی در جیرفت، گفت: احداث مکان دائمی برای استقرار آن ها نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باتوجه به فصل کاشت برخی محصولات کشاورزی در جیرفت و نیاز محصول به کود‌های حیوانی (کود مرغ) کامیون‌های حامل این کود‌ها در محدوده میدان تره بار و برخی از نقاط شهر توقف دارند و بوی بد ناشی از این کود‌ها، موجب نارضایتی شهروندان جیرفتی شده است که خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در شهرستان جیرفت پیگیر این موضوع شده است. 

 فرزانه برخوری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: برای رفع مشکل توقف و تردد کامیون‌های حامل کود‌های حیوانی در سطح شهر جیرفت از مرکز بهداشت نامه ای به دادستانی ارسال شد.

او افزود: دادستان شهرستان جیرفت به نیروی انتظامی دستور توقیف کامیون‌های حامل کود‌های حیوانی در سطح شهر را صادر کرد، یعنی هیچ گونه کامیون یا ماشینی حامل کود‌های حیوانی اجازه تردد و توقف در سطح شهر را ندارد.

برخوری با اشاره به محل تعیین شده برای توقف این کامیون‌ها تصریح کرد: رانندگان کامیون‌های حامل کود‌های حیوانی، باید فقط در محل مشخص شده واقع در ورودی شهر جیرفت قبل از پلیس راه توقف داشته باشند.

برخوری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به رانندگان صورت گرفته است، افزود: محل توقف کامیون‌های حمل کود‌های حیوانی حوالی میدان تره بار بود که با اطلاع رسانی‌های مرکز بهداشت و هماهنگی نیروی انتظامی و فرمانداری آگاه سازی نسبت به مکان توقف این کامیون‌ها انجام شد.

او گفت: نیروی انتظامی هم همکاری لازم را با مرکز بهداشت انجام می دهند و موضوع را در تمام سطح شهر رصد می کنند. 

اکبر سلیمانی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت نیز در این خصوص گفت: پارسال یک شخص، متقاضی احداث مکانی برای رفع این مشکل در جیرفت بود.

او افزود: یک قطعه زمین قبل از پلیس راه جیرفت به سمت محور دهبکری برای این موضوع در نظر گرفته شد که به این شخص سرمایه گذار پس از مراحل قانونی تحویل داده شود؛ اما متاسفانه بنابر دلایل شخصی این فرد پیگیر ادامه درخواستش نشد.

سلیمانی تصریح کرد: شخص سرمایه گذار مستلزم دریافت استعلام از اداره محیط زیست، منابع طبیعی و آب و فاضلاب بود و در حالی که زمین مورد نظر را تسطیح و آماده کرده بودیم، پیگیری‌های لازم از سوی این فرد صورت نگرفت. 

او افزود: احداث مکان برای استقرار کامیون‌های حامل کود‌های حیوانی در جیرفت، نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است و متقاضیان می‌توانند به اداره راهداری مراجعه کنند.

سلیمانی به زمین‌های کشاورزی محدوده میدان تره بار، روبری جایگاه سوخت تا شهرک انقلاب اشاره کرد و گفت: کاربری و طرح این زمین‌های کشاورزی طرح یونجه کاری بوده که متاسفانه کشاورزان محصولاتی، مثل پیاز، خیار و محصولات گلخانه‌ای را کشت کردند که رشد این محصولات به کود‌های حیوانی احتیاج دارد و بوی بد کود از این زمین‌ها نیز موجب نارضایتی ساکنان حوالی این مناطق شده است. 

گرچه برای استقرار کامیون‌های حامل کود‌های حیوانی، مکانی به صورت موقت در ورودی شهر جیرفت در نظر گرفته شده است؛ اما بوی بد کود‌های حیوانی هنگام ورود به شهر، جلوه خوشایندی ندارد؛ پس  بهتر است سرمایه گذاران برای ایجاد  مکان دائمی دست به کار شوند. 

گزارشگر:  مژگان سنجری 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار