فرماندار زرند گفت: پسته شهرستان زرند از نظر طعم، رنگ، مزه و درصد چربی به عنوان مرغوب‌ترین پسته در جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی صادق زاده فرماندار زرند با اشاره به ویژگی‌های محصول پسته این شهرستان گفت: پسته زرند از نظر طعم، رنگ، مزه و درصد چربی به عنوان مرغوب‌ترین پسته در جهان شناخته شده است.

او افزود: در شهرستان زرند انواع پسته فندقی، کله قوچی، بادامی، ممتاز و احمد آقایی از طریق ۵۷۰ ترمینال نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه و ۵ هزار ۵۰۰ ترمینال سنتی برداشت و فرآوری می‌شود.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز گفت: از ۴۳ هزار ۷۰۰ هکتار باغ پسته این شهرستان، ۳۴ هزار هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند.

او با اشاره به اینکه ۳ هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان به صورت کال برداشت شده است، افزود: بیش از ۴۵۰ تن پسته کال در مدت ۱۵ روز برداشت شد.

محمدی تصریح کرد: در زمان برداشت پسته کال ۱۵ هزار نفر روز اشتغالزایی داشته است.

او مغز سبز پسته این منطقه را از مرغوب‌ترین مغز سبز کشور دانست و بیان داشت: بخش زیادی از مغز سبز پسته تولید شده به کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود و بخش دیگری برای مصارف صنایع غذایی و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از باغداران منطقه خواست: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت به منظور جمع‌آوری و فرآوری پسته بهداشتی از پایانه‌های مکانیزه ضبط بهداشتی استفاده کنند.

علی غلامی یکی از کشاورزان شهرستان زرند هم گفت: خوشبختانه از سال گذشته با تدبیر اعضا شورای تامین این شهرستان، طرح امنیت باغات پسته زرند با موفقیت اجرا شده است و ما کشاورزان، دسترنج یک ساله خود را با آرامش و امنیت برداشت کردیم.

او با توجه به افزایش قیمت کود و سم از دست اندرکاران خواست: تدابیری در خصوص فروش پسته انجام دهند تا موجب ضرر و زیان کشاورزان نشود.

اکبر تهامی یکی دیگر از کشاورزان نیز گفت: متاسفانه همه ساله دلالان به هر قیمتی پسته کشاورزان را خریداری می‌کنند و کشاورزان هم که در طول سال با دریافت وام هزینه‌های کود و سم را پرداخت کرده اند، مجبورند به هر قیمتی که دلالان خریداری کنند به فروش برسانند.

او افزود: چنانچه دولت پسته ما کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کند، جلوی سودجویی دلالان گرفته می‌شود و درآمد محصول پسته عاید کشاورزان می‌شود.

انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار