مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: زندگی عمده جمعیت ساحل نشین این استان به طور مستقیم و غیرمستقیم با دریا مرتبط است و چنین شرایطی می‌طلبد طرح‌های توسعه‌ای بندر در اولویت‎های اصلی استان قرار گیرد.

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: بندر بوشهر تا سال گذشته تنها امکان پذیرش کشتی‏‎های ۲۰ هزار تنی را داشت که با بهره‎‌برداری از طرح لایروبی کانال دسترسی این بندر، اکنون شرایط برای پذیرش کشتی‎های ۳۰ هزار تنی فراهم است.

او افزود: با این حال یکی از رویکرد‌های استان برای رونق بندری پذیرش کشتی‏‌های حامل کالای اساسی با ظرفیت‏‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: اگرچه به لحاظ عمق کنونی کانال امکان پذیرش مستقیم کشتی‏‌های یاد شده وجود ندارد، اما با سبک سازی در لنگرگاه امکان پذیرش غیرمستقیم کشتی‎های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی با هزینه قابل رقابت با سایر بنادر جنوبی کشور وجود دارد.

ارجمند زاده عنوان کرد: با این حال افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای پذیرش مستقیم کشتی‎های ۵۰ هزارتنی در اولویت قرار دارد که انتظار است مسئولان استان از جمله نمایندگان برای تحقق این مهم تلاش جدی داشته باشند.

او افزود: از سال گذشته تاکنون ۶ کشتی حامل حدود ۷۰ هزار تن  برنج در بوشهر پهلو گرفته است و در روز‌های آینده نیز یک کشتی ۲۸ هزار تنی حامل کالا‌های اساسی در این بندر پهلو خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: امرارمعاش عمده جمعیت ساحل نشین این استان به طور مستقیم و غیرمستقیم از راه دریا صورت می‏‌گیرد که چنین شرایطی می‌طلبد طرح‌های توسعه‌ای بندر در اولویت‎های اصلی و مهم استان قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.