طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، بیشتر جوانان آمریکایی نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا را به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ان پی آر (رادیو ملی آمریکا) در گزارشی نوشت: طبق نظرسنجی مؤسسه سیاست شناسی دانشکده کِنِدی در دانشگاه هاروارد که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، ۶۰ درصد رای دهندگان احتمالی زیر ۳۰ سال انتخابات نوامبر می‌گویند که به جو بایدن رأی می‌دهند و این در حالی است که ۲۷ درصد گفته‌اند به دونالد ترامپ رای می‌دهند.

درحالی که همه‌گیری ویروس کرونا، تمام جنبه‌های زندگی از جمله روش‌های شرکت مردم در انتخابات را تحت تأثیر قرار داده است، این نظرسنجی همچنین علاقه قابل توجهی به رای دادن در بین جوانان آمریکایی را نشان داد.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۶۳ درصد پاسخ دهندگان گفتند که «به طور قطع» در انتخابات نوامبر رأی می‌دهند. این نظرسنجی در حالی است که چهار سال قبل، کمی کمتر از نیمی از جوانان آمریکایی (۴۷ درصد) که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند که قطعا رأی می‌دهند.

این نظرسنجی از ۲۸ اوت تا ۹ سپتامبر در بین بیش از ۱۲۰۰ جوان آمریکایی انجام شد. حاشیه خطای آماری این نظرسنجی ۳/۲ درصد است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در حالی که ترامپ و رهبران جهانی می‌گویند در حال رقابت برای تولید واکسن کرونا هستند، جوانان آمریکایی در مورد واکسن ویروس کرونا در آینده بدبین هستند. فقط یک چهارم جوانان آمریکایی می‌گویند «به طور قطع» واکسن ویروس کرونا را تزریق خواهند کرد و ۲۲ درصد دیگر می‌گویند که «احتمالاً» این واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار