رئیس دانشگاه الزهرا (س) درباره نقش دانشگاه‌ها در پرورش مسائل فرهنگی دانشجویان و جامعه توضیحاتی را ارائه کرد.

مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نقش دانشگاه در پرورش مسائل فرهنگی اظهار کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا شاید بسیاری از مسائل و مشکلات دانشگاهی را هنوز لمس نکرده بودیم.

او افزود: شاید اگر بحث آموزش و پژوهش در دانشگاه خیلی جدی‌تر دنبال می‌شد، می‌توانستیم بحث فرهنگی را امروزه با عمق بیشتری نسبت به گذشته درک کنیم.

ملانظری تصریح کرد: امروزه به این نتیجه رسیده ایم که دانشجویان برای حضور در دانشگاه به مسائل فرهنگی و ارتباطی بیشتر از مباحث آموزشی و پژوهشی احتیاج دارند.

او با بیان اینکه مسائل فرهنگی در برنامه ریزی آینده شغلی دانشجویان حائز اهمیت است، تاکید کرد: مباحث فرهنگی نقش زیادی در افزایش میزان عزم و اراده افراد در آینده شغلی و تاب آوری‌ها نسبت به مسائل مختلف دارد؛ بنابراین در دانشگاه الزهرا (س) همواره سعی کرده ایم که از نوع علاقه مندی جوانان استفاده کنیم و این مباحث فرهنگی را به فضای مجازی سوق دهیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تاکید کرد: در حال حاضر تمام مراسم‌های دانشگاه متناسب با علاقه دانشجویان به صورت مجازی برگزارمی‌شود که این عامل یک فرصت مناسب برای مهیا کردن شرایطی است که دانشجویان در این دوران با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور در دانشگاه احساس تنهایی نکنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.