مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: به منظور توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی لازم است دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی در خارگ ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با بخشدار ویژه خارگ که در بخشداری خارگ برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ از کلیدی‌ترین عناصر امنیت‌ساز است و اگر این عنصر تقویت شود، شاهد برقراری امنیت در جامعه خواهیم بود؛ از سویی دیگر اگر فرهنگ رها شود، در جامعه ولنگاری ایجاد می‌شود و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر اجتماع خواهد شد.

او افزود: برنامه‌های قرآنی و فرهنگی خوبی در بخش خارگ با محوریت مردمی بودن در حال برگزاری است اما بدون شک توسعه آن نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ سازی است. به همین علت پیشنهاد ما این است که دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی در خارگ ایجاد شود و انتظار ما این است که برای پیشبرد اهداف فرهنگی به ویژه تبلیغ فرهنگی که بر پایه دین استوار است از سوی بخشداری و سایر دستگاه‌های مربوط همکاری لازم صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه پیوست فرهنگی صنایع از مطالبات جدی ما است، عنوان کرد: نکته دیگری که حائز اهمیت است و به عنوان یک مطالبه جدی باید پیگیری و نهادینه شود، بحث پیوست فرهنگی است. در این زمینه باید نقشه راه و شاخص اعتبارات فرهنگی این جزیره تدوین شود که اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی دارد در به ثمر رساندن این امر مهم یاری کند.

سروستانی وحدت اهل سنت و تشیع را در خارگ مثال‌زدنی دانست و افزود: این جزیره شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است و به دلیل شرایط خاص جغرافیایی ضرورت‌های خاصی را در زمینه کار‌های تبلیغی و فرهنگی می‌طلبد.

ناصر ابراهیمی بخشدار ویژه خارگ نیز عنوان کرد: این جزیره به عنوان نماد اتحاد ایران اسلامی در حوزه وحدت مثال زدنی است و زمینه و ظرفیت مناسب فرهنگی در این جزیره وجود دارد که باید از این ظرفیت‌های غنی در راستای نظام مقدس اسلامی ایران بهره برداری لازم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.