کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه گفت: بشقاب سلامت جایگزین هرم‌ های غذایی قدیمی تدوین شده است که جدیدترین راهکارهای تغذیه سالم را به شما ارائه می‌ دهد.

رضا افتخار کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بشقاب سلامت به عنوان یک رژیم غذایی مفید اولین بار در کانادا برای افراد پیشنهاد شده است.

او با توجه به قسمت‌های مختلف این بشقاب افزود: بشقاب سلامت به چهار قسمت تقسیم می‌شود اعم از گروه سبزیجات، غلات، گوشت‌ها و میوه جات در هر قسمت آن قرار می‌گیرد. همچنین در کنار این بشقاب سلامت، گروه لبنی هم به آن افزوده شده مانند یک کاسه ماست یا یک لیوان دوغ در کنار آن میل شود.

کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه با توجه به چگونگی مصرف این ۴ گروه ادامه داد: در گروه غلات می توانیم از نان‌های سبوس دار و یا از برنج‌های تصویه نشده مانند برنج‌های قهوه‌ای استفاده کنیم. یا در گروه میوه جات ترجیحا از میوه‌های رنگی که قرمز رنگ هستند مصرف کنیم و همچنین در گروه سبزیجات محدود خاصی وجود ندارد و همه نوع آن‌ها قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

افتخار بیان کرد: محدودیت نمک در این بشقاب سلامت بسیار مهم است. استفاده نمک را در حین غذا خوردن به حداقل برسانیم یا تا جایی که امکان دارد سر وعده غذایی نمک استفاده نشود.

او با اشاره به مصرف مفید این بشقاب تصریح کرد: مصرف این بشقاب غذایی باعث پیشگیری تعداد زیادی از بیماری‌های مزمن در افراد خواهد شد.

انتهای پیام//ا. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.