اوجاقی گفت: اگر ورزش‌های دانشگاهی در کشوری قوی باشند، جایگاه ورزش کشور در المپیک‌ها قدرتمند خواهد شد.

حسین اوجاقی، سرپرست نایب رئیس فدراسیون ووشو و نماینده مربیان ورزش‌های دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ورزش‌های دانشگاهی متاثر از تعاملات فدراسیون‌های ورزشی است.

او افزود: در ۴ سال گذشته تعاملات و ارتباطات خوبی با فدراسیون‌های ورزشی برقرار کرده ایم و تفاهم نامه‌های دو جانبه‌ای در این زمینه از نظر فنی انجام شده است.

اوجاقی تصریح کرد: اگر توفیقاتی در یونیورسیاد‌ها ایجاد می‌شود به علت ارتباط رشته‌های ورزشی دانشگاه‌ها با فدراسیون‌های ورزش است، با توجه به شرایط موجود آینده روشن و درخشانی در انتظار فدراسیون‌های ورزش دانشگاهی است. در حال حاضر انتخابات این مسابقات با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود.

نماینده مربیان ورزش‌های دانشگاهی ادامه داد: اگر ورزش‌های دانشگاهی در کشوری قوی باشند، ورزش کشور در المپیک‌ها قدرتمند خواهد شد، در واقع همه کشور‌هایی که جزو ۱۰ کشور برتر المپیک‌های ورزشی هستند مانند چین، روسیه، آمریکا، انگلیس، آلمان و ... دارای ورزش‌های دانشگاهی به شدت قوی بوده و روز به روز موفق‌تر می‌شوند.

اوجاقی تاکید کرد: تیم‌های ملی موفق در کشور‌ها به علت رقابت‌های دانشگاهی نتیجه می‌دهد، برای مثال فردی که در تیم ملی دو میدانی در کشور انگلیس بازی می‌کند از دل دانشگاه‌ها بیرون آمده و آموزش دیده اند.

او گفت: اهمیت دادن به ورزش‌های دانشگاهی منجر به موفقیت در تمام رشته‌های ورزشی کشور خواهد شد و هم اکنون این وضعیت به خصوص در وزارت علوم، وزارت ورزش و کمیته ملی ورزش دیده می‌شود و شاهد برقراری ارتباطات خوبی بین این سه هستیم.

نماینده مربیان ورزش‌های دانشگاهی یادآوری کرد: مطمئن هستم که وضعیت رشته‌های ورزشی دانشگاهی در آینده به خوبی پیشرفت خواهد کرد و برای تحقق آن به شدت همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
ورزش دانشگاهی قوی، ضامن حضور قدرتمند کشور در المپیک!!! که چی بشه؟! دانشگاه وظیفه دیگری دارد
آخرین اخبار