همه انبیاء سر سفره امام حسین (ع) قرار گرفته‌اند و با شعله عشق از طریق سیدالشهدا به خداوند تقرب جستند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار و روایاتی که از ائمه اطهار (ع) به ما رسیده گویای این مطلب است که محبت و توسل به امام حسین (ع) و زیارت ایشان در قاموس تمامی انبیا و اولیای الهی جایگاه ویژه و رفیعی داشته است.

به نقل از برخی روایات، همه انبیا و رسولان الهی به شوق زیارت سید و سالار شهیدان قدم در سرزمین کربلا نهاده‌اند و «هیچ پیغمبری نبود مگر اینکه زمین کربلا را زیارت کرده و در آن توقف کرده گفته:‌ ای زمین تو سرزمینی پرخیر هستی؛ چرا که در تو، ماه تابان امامت دفن خواهد شد.»

عبور حضرت عیسی (ع) از کربلا

ابن عباس از امیرالمؤمنین (ع) حدیثی را درباره عبور حضرت عیسی از سرزمین کربلا نقل می‌کند که حضرت (در بخشی از این حدیث) می‌فرمایند: «عیسی (ع) به (هنگام عبور از کربلا) نشست و شروع به گریه کرد و حواریون نیز با وی نشستند و گریه کردند؛ اما علت گریه حضرت عیسی را نمی‌دانستند. از این رو به حضرت گفتند:‌ ای روح و کلمه خدا، سبب گریه شما چیست؟

حضرت عیسی فرمود: آیا می‌دانید اینجا چه سرزمینی است؟ گفتند: نه. فرمود: اینجا زمینی است که در آن، فرزند رسول خدا احمد (ص) و فرزند آزاد زن پاک و مبرا از هرگونه پلیدی و آلودگی، که شبیه مادرم (مریم) است، کشته شده و در آن دفن می‌شود». (امالی شیخ صدوق، ص۶۹۵، ح۵) 

پیشگویی حضرت عیسی از شهادت امام حسین (ع) /شباهت حضرت عیسی و اباعبد الله

شباهت حضرت عیسی (ع) و امام حسین (ع)

در حدیث است (نفس المهموم، ص ۶، و بحار، جلد دهم، باب ۱۱) که مدت حمل سیدالشهداء شش ماه طول‏ کشید و هیچکس شش ماهه متولد نشد که در عین حال بماند؛ مگر حسین و عیسی‏ علیهما السلام.

در زمینه مبارک بودن نیز بین این دو شباهت وجود دارد؛ عیسی (ع) می‌فرماید: «و جعلنی مبارکا»؛ مرا مبارک قرار داد و درباره امام حسین (ع) نیز در روایات آمده است: «و جعل الشفاء فی تربته و الاجابة تحت قبته و الائمة فی ذریته»؛ خداوند شفا را در تربت او و اجابت دعا را زیر بارگاه او و ائمه معصومین علیهم السلام را از نسل وی قرار داده است.


بیشتر بخوانید


درباره حضرت مریم خداوند در آیه ۴۲ سوره آل عمران می‏ فرماید: «و آنگاه که فرشتگان گفتند:‌ای مریم! خداوند تو را برگزیده و پاکیزه ساخته و بر تمام زنان جهان (زمان خودت) برتری داده است»؛ در احادیث نیز وارد شده که نظیر این خطاب برای حضرت زهرا واقع شده است.

همچنین طبق آیه قرآن حضرت مریم «صدیقه» امت مسیح است: «مسیح بن مریم جز پیامبر نیست که پیش از او نیز پیامبرانی زیست کرده‏ اند و مادر او صدیقه (راستین) است که هر دو غذا می‏ خوردند»؛ حضرت زهرا نیز صدیقه امت اسلام است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راشنو
۱۴:۱۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام بر مولا مسیح و مولای ایشان یعنی حسین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سلام برحضرت عیسی روح الله پیامبر خداوند ؛خدا لعنت کند کسانی را که دین به حق تو را منحرف کردند.
سلام برامام حسین علیه السلام ؛ خدا لعنت کند کسانی که عزاداری و شناخت واقعی عاشورا را منحرف میکنند.
سلام بر حضرت فاطمه زهرا و حضرت مریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
اللهم الرزقنی شفاعه الحسین یوم الورود.