شناسایی بیش از یک‌هزار دانش‌آموز دارای مشکل یادگیری در کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شناسایی و پذیرش یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در مدارس عادی دوره ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: درحال حاضر ۱۲۰ نفر نیروی متخصص با به کارگیری راهبرد‌های آموزشی وراهکار‌های توانبخشی در ۱۹مرکز دولتی و ۶ مرکز غیر دولتی به منظور تشخیص، مداخله بهنگام و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان فعالیت دارند.

او  افزود: در این مراکز برنامه‌های حمایتی برای دانش‌آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها زمینه تحصیل موفق‌شان نیز فراهم شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: تعداد جلسات حضور دانش‌آموزان در این مراکز و بهره‌مندی از روش‌های صحیح علمی وآموزشی با توجه به شدت مشکل واختلال یادگیری از پنج تا ۲۰ جلسه است.

او یادآور شد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات تربیتی، آموزشی ودرمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی رسید.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: یکی ازعوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و ترک تحصیل آن‌ها می‌شود و لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده ونظام آموزش وپرورش کشور وارد می‌کند.

او با بیان اینکه این دانش‌آموزان به عنوان بزرگترین گروهی که از خدمات خاص آموزشی بهره مند می‌شوند،افزود: شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند بسیار مهم است.

امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.