یک کارشناس عراقی اعلام کرد اقدامات مشکوک آمریکا در پایگاه «عین الاسد» ادامه دارد و واشنگتن با حمایت از فعالیت‌های داعش به دنبال احیای تروریست‌ها در عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق از فعالیت تروریست‌های داعش با حمایت و پشتیبانی نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» در برخی مناطق به ویژه در صحرای الغربیه و الجزیره در حد فاصل میان صلاح‌الدین و الانبار و نینوا خبر داد.

او گفت: نیرو‌های آمریکایی در اعترافاتی که پیش‌تر داشتند تاکید کرده بودند که شمار زیادی از فرماندهان داعش را در اختیار دارند و آن‌ها را دستگیر کرده‌اند.

الوائلی افزود: آمریکا به عنوان یک برنامه، نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد و احتمالا در حال فعال‌سازی مجدد هسته‌های تروریستی داعش در مناطق الجزیره ما بین استان‌های الانبار، صلاح‌الدین، نینوا و صحرای الغربیه است.

این کارشناس عراقی گفت: پایگاه عین‌الاسد، کانون عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه بیش از سایر پایگاه‌ها برای این کشور خطرناک است. شماری از سرکرده‌های تروریست در این پایگاه پنهان شده‌اند تا در صورت نیاز از آن‌ها بدون انجام عملیات نظامی مستقیم استفاده شود.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه امنیتی دیروز (دوشنبه) از ورود یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیرو‌های آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیرو‌های عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار