رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: جشنواره‌های عکس و خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با موضوع مقاومت آماده پذیرش آثار هنرمندان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد پورمنتصری با اعلام رونمایی از پوستر‌های جشنواره‌های عکس «نگار عاشقی»، خوشنویسی «مشق مقاومت»، تئاتر «سروقامتان» و هنر‌های تجسمی «دفاع عاشقانه»، اظهار داشت: جشنواره‌های عکس و خوشنویسی به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

او گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و نقش ارزشمند مدافعان سلامت و همزمانی آن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر آن شدیم تا آثار فاخری از عکاسان ارزشمند استان فارس را جمع‌آوری کنیم؛ همچنین بخش ویژه‌ای به یاد سردار دل‌ها و به نام حاج قاسم سلیمانی با عنوان «او هنوز زنده است» در این جشنواره قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، ۲۳ آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره است.

پورمنتصری افزود: فراخوان این جشنواره در سه بخش کرونا (کمک مومنانه و مدافعان سلامت)، دفاع مقدس (دفاع مقدس در ۴۰ سالگی)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (او هنوز زنده است) انجام می‌شود.

به گفته او، هنرمندان سراسر استان فارس می‌توانند در رابطه با موضوعات ذکر شده آثار هنری خود را با تاکید بر ارزش‌هایی همانند ایثار، فداکاری، شجاعت و هم بستگی ملی ارائه کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: زمان برپایی نمایشگاه آثار رسیده به جشنواره در هفته بسیج در یکی از نگارخانه‌های معتبر شهر شیراز است.

او افزود: هنرمندان برای دریافت اطلاعات تخصصی و همچنین ضوابط و جوایز جشنواره از طریق شماره واتس آپ ۰۹۱۷۴۸۴۶۰۶۶ اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به جشنواره خوشنویسی استانی «مشق مقاومت» گفت: هنرمندان خوشنویس می‌توانند آثار خود را در بخش‌های خط نستعلیق، خط شکسته نستعلیق، خط نسخ و خط ثلث ارائه کنند.

پورمنتصری بیان کرد: داوری آثار از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه ۹۹، مراسم اختتامیه ۵ آذر ۹۹ و نمایشگاه از تاریخ ۵ تا ۱۱ آذر ماه در یکی از نگارخانه‌های مناسب سطح شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار