مدیرکل معماری معاونت شهرسازی شهرداری تهران:

در مورد تخلفات ساخت و ساز کوتاه نمی‌آییم

صالحی گفت: در مورد تخلفات ساخت و ساز و همچنین افزایش نظارت در این حوزه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم گرامیداشت روز ایمنی با بیان این که ایمنی و بهداشت در کارگاه های ساختمانی برای ما بسیار با اهمیت است گفت: متاسفانه اتفاقاتی که در شهرها رخ می‌دهد، نشان دهنده آن است که ما توجه چندانی به موضوع ایمنی نداریم به طوری که هر روز شاهد شنیدن اخبار ناگوار در حوزه حوادث ساختمانی هستیم.

او ادامه داد: اما شهرداری و اداره کل معاونت شهرداری در این زمینه بیکار نبوده و همواره سعی کرده‌ایم با آموزش نیروهای تخصصی و پیگیری حضور سازندگان صاحب صلاحیت بتوانیم شاهد افزایش امنیت در حوزه ساخت و ساز باشیم.

صالحی تاکید کرد: این اقدامات با همفکری سازمان نظام مهندسی ساختمان منجر به امضای تفاهم نامه و ورود نیروهای آموزش دیده و صاحب صلاحیت به حوزه ساخت و ساز شده است.

مدیر کل معماری معاونت ساختمان معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: ما امیدوار هستیم در آبان ماه نتایج این پیگیری‌ها را شاهد باشیم.

او ادامه داد: ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی بسیار ضروری است و ما باید نقاط ضعف و قوت بخش‌های مختلف را بررسی کنیم، چرا که در حوزه گودبرداری باید از نیروهای صاحب صلاحیت استفاده کنیم، زیرا گودبرداری یک فعالیت و یک اقدام بسیار تخصصی است که متاسفانه به این موضوع توجه چندانی نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آتش نشانی هم روند مطلوبی در حال انجام است و طراحان و ناظران و همچنین عوامل اجرایی در این بخش در حال اجرایی کردن برنامه‌های تخصصی هستند.

او درباره امضای تفاهم نامه سه جانبه  بین سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان تهران، اداره کل وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و انجمن مهندسان عمران گفت: امضای این تفاهم نامه می‌تواند زمینه ساز  افزایش ایمنی و کیفیت ساخت ساز شود.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری تاکید کرد: در خصوص تخلفات کوتاه نمی آییم و در این بخش برخوردهای قانونی را خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با همکاری شورای شهر بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ و در قالب دستورالعمل به تمامی حوزه ها ارائه شده است که این دستورالعمل‌ها ضمانت اجرایی دارند به طوری که هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست و به طور مرتب و دقیق به این موضوعات رسیدگی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار