وبینار دوستی بین ایران و هند در حوزه‌های صنایع دستی، هنر و گردشگری صلح با حضور برخی از فعالان گردشگری و سفرای ایران و هند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،امیریان دبیر اجرایی گردشگری صلح در  ایران گفت: گردشگری صلح مهمترین موضوعی بود که در این وبینار مورد بررسی قرار گرفت.

او، بیان کرد:گردشگری صلح یا همان جای جاگات کمپین جهانی است که برای ایجاد و توسعه مهر و دوستی از طریق گردشگری و صنایع دستی کمک می‌کند.

امیریان، تصریح کرد: در وبینار امروز تلاش شد تا نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری و صلح  و‌مهربانی بین ملت‌ها تبیین و فرش کشکولی استان فارس هم به عنوان یک نماد از صنایع دستی ایران معرفی شود.

دبیر اجرایی گردشگری صلح در  ایران، ادامه داد: کمپین گردشگری صلح قرار بود از ۱۰ کشور عبور کندکه به علت وضعیت کرونا، دور اول آن به صورت مجازی از هند آغاز شده است و امروز در ایران و شیراز و به شهر ژنو ختم می‌شود.

او، افزود:  دور دوم این سفر از شهر ژنو آغاز شده و به کشور هند و در کنار مقبره گاندی به پایان می‌رسد.

امیریان، اضافه کرد: در این مسیر ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی هر کشور، بوم گردی ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی گردشگری صلح توسط مسولان و فعالان گردشگری هر کشور بیان می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار