رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: جشن نوروزگاه در هفتم فروردین ۹۸ با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و رباط طبسی برگزارمی شود.

اجرای ویژه برنامه جشن نوروز در تربت حیدریهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر گفت: تربت حیدریه دارای ۳۲۰ جاذبهتاریخی و گردشگری است که از این تعداد ۴۰ جاذبه قابلیت جذب گردشگر را داراست.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ جاذبه مربوط به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی روستا‌های تربت حیدریه است که با توجه به تغییر ذائقه مسافران و گردشگران امسال اولویت ستاد خدمات سفر بر معرفی قابلیت‌های گردشگری روستایی بنا نهاده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه ادامه داد: بر همین اساس ۵ اقامتگاه بومگردی شهرستان تربت حیدریه از دوم تا ۱۵ فرودین ۹۸ در حال حاضر رزو شده است.

محمدی گفت: با اخذ مجوز از اداره کل میراث خراسان رضوی جشن نوروزگاه در هفتم فروردین ۹۸ با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و رباط طبسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری موفق این جشن باعث ثبت آن در تقویم گردشگری خراسان رضوی می‌شود، افزود: در ادامه جشن نوروزگاه جشن‌هایی در روز‌های چهارم و پنجم فروردین در روستا‌های بسک و رودمعجن بخش بایگ برپا خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه ادامه داد: در شش ماهه دوم امسال ۴۶ تور گردشگری به شهرستان تربت حیدریه سفر کرده اند که از این تعداد ۱۳ تورگردشگران خارجی بوده اند.

محمدی گفت: تاکنون از مجموع ۲۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در سطح شهرستان، تعداد ۴۷ بنا و محوطه تاریخی و ۲ اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام //ف. ک


ویژه برنامه جشن نوروزدر تربت حیدریه اجرا می‌شود

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.