مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۱۱ میلیارد ریال به حساب مدارس کهگیلویه و بویراحمد واریز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شواری آموزش و پرورش گفت: با هدف اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۱۱ میلیارد ریال به حساب مدارس کهگیلویه و بویراحمد واریز شد و این مبلغ به حساب هزارو ۹۴۲ مدرسه دولتی، هیات امنایی و شبانه روزی به عنوان سرانه بهداشتی واریز شد.

هادی زارع پور افزود: این مبلغ برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کمک به بهداشت مدارس هزینه می‌شود.

او از اجرای برنامه کنترل چاقی و اضافه وزن دانش آموزان خبر داد و بیان کرد: ۹ و ۵ دهم درصد دانش آموزان در کهگیلویه وبویراحمداضافه وزن و ۱۱ و ۷ دهم درصدآنها چاق هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:این طرح در قالب ارائه آموزش، کنترل تغذیه، سنجش‌های متناوب وزن با مشارکت خانواده و مدرسه اجرامی‌شود.

سیده فریبا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هم گفت: همچنین ۱۴ درصد نوآموزان بدو ورود به مدرسه دچار این عارضه هستند که باید برنامه مداخله‌ای برای آن‌ها اجرا و کنترل شوند.

سیده فریبا حسینی افزود: در سنین پایین کنترل وزن و چاقی به مراتب بهتر و ساده‌تر است و مستلزم مشارکت خانواده و مدرسه است.

احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان ضرورت دارد خانواده‌ها و مربیان با برنامه ریزی مراقبت لازم را انجام دهند.

احد جمالی افزود: تحقق سلامت دانش آموزان مستلزم مشارکت دستگاه‌های اجرای و خانواده‌ها است.

قباد مبشری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: هشت هزار و ۹۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات این نهاد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.