الخلیج الجدید در یک گمانه زنی اعلام کرد نایب رئیس گارد ملی کویت به عنوان ولیعهد جدید انتخاب شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری الخلیج الجدید اعلام کرد برخی منابع به این پایگاه اعلام کرده اند که «مشعل احمد جابر صباح» نایب رئیس گارد ملی کویت که ۸۰ سال دارد، به عنوان ولیعهد جدید این کشور انتخاب شده و تا ساعاتی دیگر این مسأله به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

الخلیج الجدید به نقل از این منابع اعلام کرد رقابت میان پست ولیعهدی که با انتصاب «شیخ نواف احمد» به عنوان امیر جدید کویت به جای برادر مرحومش خالی مانده بود، میان «شیخ مشعل» (نایب رئیس گارد ملی) و «شیخ ناصر محمد احمد صباح» (نخست وزیر سابق) در جریان بود که در نهایت تصمیم بر انتخاب شیخ مشعل به سمت نخست وزیری شد.

بنابر گزارش رسانه ها، شیخ ناصر از حمایت بخش تجاری در کویت برخرودار است؛ همچنانکه بسیاری او را فردی نجیب و دارای مهارت‌های روابط عمومی ممتاز در خاندان حاکم می‌بینند. اما این گزارش‌ها انتخاب شیخ ناصر را به دلیل وضعیت جسمی و سلامتی اش بعید شمردند؛ بطوری که وی با وجود بهبودی از بیماری سرطان ریه در بیش از دو سال پیش، اخیرا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرده است.

اما شیخ مشعل که امیر سابق کویت را نیز در سفرش به آمریکا همراهی می‌کرد، دارای شخصیتی قوی بوده و دارای نفوذی بالا در داخل خاندان آل صباح است.

مشعل فرزند هفتم «احمد جابر صباح» است که در سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۱ بر کویت فرمانروایی می‌کرد. او همچنین برادر ناتنی «شیخ جابر احمد صباح» است که در میان سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۶ امیر کویت بود.

او در دهه شصت میلادی به وزارت کشور کویت پیوست و مدارج دولتی را تا سمت ریاست بخش پژوهش‌های عمومی با درجه سرهنگی از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۸۰ طی کرد. او همچنین با درجه وزیر در تاریخ ۱۳ ژانویه سال ۲۰۰۴ به سمت نایب رئیس گارد ملی انتخاب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار