مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت حبوبات در بخش میان ولایت تایباد آغاز شده است که میانگین برداشت لوبیا در تایباد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: میانگین برداشت لوبیا در  تایباد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود تا آخر فصل برداشت میزان ۱۳۰ تن لوبیا از بخش میانولایت  برداشت شود.

او افزود: با ترویج و آموزش‌های صورت گرفته، سطح زیر کشت حبوبات آبی و دیم بخش میان ولایت تایباد امسال به ۱۹۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه بذر‌های اصلاح شده کاشت می‌شوند ادامه داد: شرایط اقلیمی بخش میان ولایت به گونه‌ای است که در تمام فصول سال یکی از انواع حبوبات کشت می‌شود؛ به این معنی که کشت حبوبات به صورت کشت بهاره، کشت پاییزه و کشت انتظاری به منظور استفاده از نزولات آسمانی صورت می‌گیرد.

میری بیان کرد: کشت حبوبات با توجه به درصد پایین ماده آلی خاک‌های منطقه و کشت متوالی محصولات پرتوقع، می‌تواند بهترین تناوب برای اصلاح خاک باشد و کمترین تداخل را با محصولات بعدی موجود در تناوب ایجاد کند.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.