امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه در سالیان گذشته شاهد پیاده روی اربعین بوده ایم، اما امسال به واسطه ویروس کرونا باید تابع ولایت و رهبری باشیم، گفت: امسال باید زیارت اربعین و تضرع به سید الشهدا را در خانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهبنان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، خدمت در نظام مقدس جمهوری ایران در راه ایجاد آسایش و آرامش برای مردم که، ولی نعمت و صاحب اصلی انقلاب هستند را نوعی عبادت دانست و گفت: مسئولین باید از این فرصت حداکثر بهره را ببرند.

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید تمام تلاش خود را بکار ببریم تا زمینه‌ی فرج و ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم سازیم که مهمترین اقدام در این زمینه خودسازی و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام جعفری به روز جهانی سالمند نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید خدمت به این قشر عزیز را در سرلوحه امورات خویش قرار دهیم، تصریح کرد: بالاترین صدقه، خدمت به سالمندان است، پس باید همواره پدر و‌مادر خود را تکریم کنیم تا لطف و عنایت خداوند شامل حال ما شود.

او ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان داشت: نیروی انتظامی نهادی مقدس و خدمت رسان است که امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد و نیرو‌های خدوم انتظامی، همواره جان خود را برای امنیت ما به خطر می‌اندازند.

خطیب جمعه کوهبنان با قدردانی از خدمات فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: با فداکاری و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی مسئولین می‌توانند خدمت صادقانه داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری افزود: نیروی انتظامی حافظ دین خدا و مکتب اسلام است که از ارزش‌های انقلاب اسلامی محافظت می‌کند و زمینه استقلال کشور را فراهم می‌سازد.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان فضائل اخلاقی این شهید والامقام پرداخت و تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره انقلابی بود و انقلابی ماند، وی در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کرد لذا وفاداری به نظام اسلامی و سربازی در نظام ولایی را سرلوحه امورات خویش قرار داد و همواره تا لحظه شهادت بر حمایت از مقام معظم رهبری تاکید داشت.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: سردار دل‌ها بصیرت دینی و سیاسی داشت، مرد جهاد و مبارزه بود، موازین شرعی را رعایت می‌کرد و همواره تابع اسلام و ولایت بود.

او گفت: همه نیرو‌های نظامی و بسیجیان باید در مکتب سردار دل‌ها قرار بگیرند و از مکتب حاج قاسم استفاده کنند، چرا که ایشان عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را همواره در دستور کار داشت.

حجت الاسلام جعفری به اعمال غاصبانه آمریکا در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: آمریکا خوی استکباری دارد، لذا نمی‌شود به آنان اعتماد کرد و نمی‌شود با آنان ارتباط یا سازش کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اربعین حسینی تصریح کرد: در سالیان گذشته شاهد پیاده روی اربعین بودیم، اما امسال بواسطه ویروس کرونا باید تابع ولایت و رهبری باشیم، پس بهتر است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خانه بمانیم و زیارت اربعین و تضرع به سید الشهدا را نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.