رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از نخبگان و فعالان اجتماعی برای تشکیل کمپین‌های متعدد آموزش و پیشگیری از کرونا دعوت می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا در اجتماع از یک سو، و ورود به فصل پاییز و زمستان پیش رو تحلیل‌های متخصصین را برای پیشگویی روند ابتلاو مرگ و میر سخت و پیچیده کرده است.

او گفت : نکته مورد توجه این است که ویروس کرونای جدید مانند سایر ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی یا سندرم‌های حاد تنفسی می‌شوند در فصول سرد گسترش بیشتری دارند.

نجفی افزود : بنابراین لازم است رفتار‌های حفاظتی و بهداشتی که به طور معمول در زمستان هر سال صورت می‌گرفت با شدت و دقت بیشتری از سوی مردم رعایت شود.

او افزود : با توجه به این امر که در شهریور و اوایل مهر ماه استان کرمانشاه با روند صعودی ابتلا مواجه بوده است به نظر می‌رسد می‌بایست با قاطعیت در مدیریت بحران برای کنترل بیماری اقدام کرد.

نجفی ادامه داد : حضور نیافتن کودکان و نوجوانان در مدرسه، برگزار نشدن تجمعات مذهبی، اجتماعی و آموزشی و اداری مانند مراسم عزاداری اربعین، مراسمات شادی و عزاداریعای خانوادگی و ... و در عوض استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنترل بیماری است.

او افزود : هرگونه تجمع غیرضروری در ادارات طبق دستورالعمل ممنوع شده، کنترل شدید موارد شناسایی شده و تشویق این افراد به جداسازی، قرنطینه موارد مشکوک و آموزش رفتار‌های حفاظتی به شیوه‌های متنوع و متناسب با روز‌های پیش رو با مشارکت مردم و برای مردم انجام شود.

نجفی گفت : از تمامی افراد تحصیل کرده و متخصص در حوزه‌های علوم پزشکی و سلامت برای ایجاد کمپین‌های کوتاه مدت ترویج رفتار‌های سلامت محور استفاده شود.

او گفت : در این میان می‌توان از تمامی اعضای هیات علمی و متخصصین در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم که این روز‌ها در آموزش‌های آنالین فعالیت دارند بهره برد.

نجفی افزود : با توان این متخصصین و مشارکت اجتماعی شبکه‌های مردمی متصل به یکدیگر می‌توان امکان لازم را برای آموزش مردم در جهت مقابله با کرونا را ایجاد کرد.

او افزود : الگو‌های پیش بینی نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ویروس آنفولانزا هر ساله در فصول پاییز اوج می‌گیرد.

نجفی گفت : از طرفی موج جدید ویروس کرونا همزمان با این پدیده ما را به یک حرکت بسیار جدی جمعی برای پیروی از الگو‌های رفتاری در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مانند شستن دستها، پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ترویج دورکاری از خانه رهنمون می‌سازد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.