معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران گفت: ثبت نام و کلاس گذاری دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در مازندران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، داود تقی نیا معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران گفت: ثبت نام و کلاس گذاری دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در مازندران از ۲۰ شهریور آغاز شد و در دوره سوادآموزی تا پایان دی و برای دوره‌های تحکیم و انتقال تا ۱۵ آذر ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به میزان تعهد ساعات تحصیل در این سه دوره افزود: در دوره سوادآموزی از آغاز کلاس به مدت ۴۰۰ ساعت حضوری و ۱۵۰ ساعت غیر حضوری است که حداکثر ۶ ماه خواهد بود.


بیشتر بخوانید


تقی نیا گفت: در دوره انتقال ۶۰۰ ساعت حضوری و ۲۰۰ ساعت غیر حضوری و در دوره تحکیم ۷۰ ساعت حضوری و ۱۳۰ ساعت غیر حضوری است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران ادامه داد: هزار و ۲۰۰ آموزش دهنده کار آموزش در این سه دوره را امسال در مازندران برعهده دارند که بنا به شرایط ویژه کرونایی هر آموزش دهنده دارای کد می‌تواند در منزل هم نسبت به شناسایی بیسوادان اقدام کند.

او با بیان اینکه امسال ثبت نام و کلاس گذاری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه saved.ir  انجام می‌شود، افزود: ۵ هزار و ۱۲۴ نفر امسال در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم را تحت پوشش خواهیم داشت.

تقی نیا از جمله ویژگی‌های سوادآموزی امسال را آموزش مجازی به دلیل شرایط حاصل از ویروس کرونا دانست و گفت: در این زمینه تمهیدات لازم از جانب معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران صورت گرفته و اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران افزود: سامانه جامع محتوای الکترونیکی مازندران به نشانی mazandmohtava.ir در خدمت همه آموزش دهندگان و سوادآموزان است و می‌توانند از بخش سوادآموزی این سایت محتوا‌های الکترونیکی را به صورت رایگان دریافت و از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.